شناسهٔ خبر: 67056633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام جمعه چهارباغ:

عملکرد شهید رئیسی، سرمشق منتخب ملت باشد

امام جمعه چهارباغ با تببین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، گفت: عملکرد شهید رئیسی، سرمشق منتخب مردم باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دربانی امام جمعه چهارباغ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان چهارباغ با ذکر نکاتی از بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال امام خمینی(ره)، گفت: در سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در مواردی شاهد آینده‌نگری هستیم که در زمان خود شاید یک تهدید یا یک امید و آرزو تفسیر شود ولی با گذشت زمان متوجه می‌شویم که یک پیش‌بینی قطعی است.

عملکرد شهید رئیسی، سرمشق منتخب ملت باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین دربانی افزود: امام خمینی(ره) به رئیس شوروی سابق در اوج اقتدار گفت؛صدای شکستن استخوان‌های رژیم کمونیستی را می شنوم، رهبر انقلاب نیز در ۱۸ شهریور سال ۱۳۹۴ گفتند: رژیم غاصب ۲۵ سال آینده را نمی بیند، ایشان همچنان در ابتدای جریان طوفان الأقصی گفتند؛ رفتار وحشیانه رژیم غاصب، کار او را سخت‌تر خواهد کرد! و حالا می‌بینیم که دنیا بیدار شده است، حتی دانشگاه های آمریکا.

وی با اشاره به اینکه سخنان مقام معظم رهبری، بدیع و دست اوّل است، اظهار داشت: عملیات طوفان الأقصی، نقشه جامع رژیم غاصب صهیونیستی علیه منطقه که صهیونیسم را نه تنها مسلط بر اقتصاد غرب آسیا، بلکه تمام جهان اسلام می‌کرد، برملا کرد و نقشه به گونه‌ای نابود شد که قابل احیا نیست.

 

امام جمعه چهارباغ با بیان این نکته از سخنان مقام معظم رهبری که فلسطین مسئله اوّل دنیا است و نباید از این مسئله غافل شویم، تاکید کرد: از کسانی که در کشته شدن ۴۰ هزار بی گناه و ۱۵ هزار کودک، شریک هستند نباید غافل شد.

 

وی یادآور شد: نکته دیگر سخنان رهبری راجع به انتخابات بود، ایشان گفتند؛ خوشا به سعادت شهید خدمت و همراهان ایشان، در این سخنرانی به صراحت لقب شهید را برای ایشان استفاده کردند و به عنوان مرجع استدلال فقهی از آیه 154 بقره؛ وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَٰكِنْ لَا تَشْعُرُونَ، استفاده کردند.

 

امام جمعه چهارباغ گفت: ولی فقیه زمان چنین صفات عالی را برای شهید خدمت برشمردند: مرد کار – عمل – خدمت – صفا  - صداقت و دارای صمیمیت که همه ما بر آن غبطه می‌خوریم.

 

حجت‌الاسلام دربانی ادامه داد: رهبری، حضور بی‌نظیر مردم را نشان‌گر دلبستگی آن ها به انقلاب دانستند و افرادی که دم از رفراندوم می‌زنند بدانند حضور مردم، نشانه‌ی قدرشناسی از خدمتگزاران خودشان است، مردم با کسی تعارف ندارند، از خدمتگزار واقعی حمایت می‌کنند و افرادی که نقش بازی می کنند را دفع می‌کنند، در انتخابات هم همین گونه است، مردم به عملکرد آقایان نگاه کنند و فریب بعضی از تبلیغ‌ها را نخورند.

 

وی اظهار داشت: رهبر عزیز، عملکرد شهید رئیسی را سرمشق منتخب ملت نامیدند، کسی که در مواجهه با دوستان، اهل کرامت ولی در مواجهه با دشمنان در مرزبندی و با صراحت، دو پهلو عمل نمی کرد، به لبخند دشمن اعتماد نمی‌کرد، کسانی که جلوی دشمن زانو زدند و هم‌فکران آنها، از این سرمشق فاصله دارند، کسانی که قبل از ملت به فکر آسایش خودشان هستند، کسانی که با شعارهای انقلاب فاصله دارند از این سرمشق دور هستند، کسانی که اهل تخریب و لجن‌پراکنی هستند، از این سرمشق دور هستند، کسانی که بی‌اخلاقی می‌کنند مورد مذمت رهبری هستند، مردم دقت کنند.

 

امام جمعه چهارباغ در ادامه گفت: ان‌شاء‌الله با حضور پرشور پای صندوق رأی و دعوت دیگران، دل رهبر عزیز را خوشحال و بدرقه شهید رئیسی را تکمیل خواهیم کرد.

 

حجت‌‌الاسلام والمسلمین دربانی در ادامه از صاحب‌خانه‌هایی که حواس آن ها در تعیین اجاره بها به مستاجران است، تشکر کرد و گفت: شما مسیر شهید رئیسی را طی می‌کنید.

 

امام جمعه چهارباغ در پایان از سردار دودانگه معاون مهندسی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولین شهرستان چهارباغ به ویژه فرماندار در ترمیم و افزایش پهنای دو جاده مواصلاتی از روستای قوهه به نام های جاده هوا فضا و جاده شهید قره حسنلو که در حفظ جان مردم بسیار موثر است و باقیات الصالحات خواهد بود، تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما