شناسهٔ خبر: 67055572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

سادگی ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) سرمشق همه جوانان باشد

آیت الله نورمفیدی گفت: جوانان ما باید از اصل سادگی ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) تبعیت کنند و سرمشق مسائل ازدواج جوانان در جامعه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گلستان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» ظهر امروز جمعه ۱۸ خرداد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به ۲۹ ذی القعده، سالروز شهادت امام جواد (ع) نهمین امام شیعیان، اظهار داشت: امام جواد (ع) جوانترین امام در میان ائمه (ع) بودند که در سال ۱۹۵ در مدینه متولد شدند و در سال ۲۲۰ قمری به وسیله معتصم عباسی برادر مامون به شهادت رسیدند.

سادگی ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) سرمشق همه جوانان باشد

امام جمعه گرگان افزود: زمانی که امام جواد(ع) به منصب امامت رسید هفت سال سن داشت و این یک موضوع مسئله ای برای خیلی ها، حتی برای شیعیان و شاگردان امام رضا(ع) شده بود و بین شیعیان حرف و اختلاف بود که چه باید بکنند.

وی ادامه داد: کسانی که با امام جواد (ع) آشنا بودند می دانستند که ایشان چه گوهری است ولی برای برخی مشکل بود که بپذیرند بچه هفت ساله چطور می تواند امام شود.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: این موضوع از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد که از سوی خداوند متعال به انسان ها منزلت و جایگاه داده می شود و کسی نباید اظهار نظر کند.

وی با اشاره به اینکه امام جواد(ع) فرمودند انسان با انجام سه کار مورد رضایت خداوند قرار می گیرد، گفت: به فرموده آن حضرت؛ استغفار از گناهان، نرم و متواضع بودن در برابر مردم و زیاد صدقه دادن موجب نزدکی انسان به خداوند متعال می شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: آن امام می فرمایند؛ هیچ وقت در کارتان عجله نکنید، در کارهای بزرگ مشورت کنید و خود بزرگ بین نباشید. فکر نکنید حرف و نظر خودتان مهمترین و بالاترین است و در کارها مشورت کنید و بعد از تصمیم توکل به خدا کنید.

وی با اشاره به اول ذی الحجه سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) و تبریک این روز، گفت: در زمان پیامبر با تصمیم امام علی(ع) و خواست حضرت زهرا(س)، ازدواج آنها با سادگی تمام و بدون تکلف شکل گرفت.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اینکه الگوی ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا(س) باید الگوی همه ازدواج های ما در هر قرن و زمان باشد، افزود: الان جوانان ما به دلیل خرج بالا نمی توانند ازدواج کنند.

وی خطاب به جوانان گفت: اینقدر هم برای ازدواج شرط و شروط و مشکلات درست نکنید که مانع سنت رسول خدا شود و ازدواج را سخت نگیرید، در روایات آمده است کسی که وسایل ازدواج یک جوان را فراهم کند اهل بهشت است.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: جوانان ما باید از اصل سادگی ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) تبعیت کنند و سرمشق مسائل ازدواج جوانان در جامعه باشد.

وی با اشاره به طرح آمریکایی ها برای طرح صلح و سازش فلسطینی ها با حماس، گفت: این طرح اصلا قابل قبول نیست و یک دام است و قطعا حماس آگاه تر از این است که در این دام بیفتند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه نیروهای مقاومت و به خصوص حماس کاملا آگاه و آشنا هستند و ماهیت آمریکایی ها را می دانند، اظهارامیدواری کرد: گروه های مقاومت در منطقه و فلسطینی ها و به ویژه حماس در دام آمریکایی ها نیفتند.

انتهای پیام / 

نظر شما