شناسهٔ خبر: 67055432 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده‌ ولی‌فقیه در لرستان:

حضور در انتخابات باعث افزایش عزت ایران در جهان می‌شود

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: شرکت در انتخابات به عزت هرچه بیشتر ایران اسلامی در بعد منطقه‌ای و جهانی می‌انجامد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد، اظهار کرد: مردم با بصیرت یک بار دیگر ضمن مشارکت حداکثری در انتخابات به عزت ایران می‌افزایند.

وی با اشاره به شهادت رئیس‌جمهور و جمعی از خدمتگزاران صدیق کشور تصریح کرد: هوشمندی رهبر عزیز انقلاب و بصیرت مردم این عزا را تبدیل به یک حماسه ملی کرد حماسه‌ای که به سرمایه ملی و اجتماعی نظام افزود.

خطیب جمعه خرم آباد به فرهیختگان احزاب و جریان‌های سیاسی توصیه کرد: بر حفظ سرمایه اجتماعی و غرور ملی توجه کنند تا مردم از طریق حضور حداکثری در انتخابات هشتم تیر با رعایت توصیه‌های مقام معظم رهبری در اخلاق مداری و انتخاب شایسته‌ترین فرد اقدام کنند.

شاهرخی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امام محمدتقی (جواد الائمه) یادآور شد: سبک زندگانی این امام بر سه توصیه استوار است؛ انجام واجبات دینی و مواظبت در احکام دین، رعایت تقوا، مبارزه با ظلم و تبعیض، دوری از گناه و توصیه به صبر و بردباری می‌باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برگزاری مراسم پرهزینه مراسمات ختم و ترحیم در اقصی نقاط استان در طبخ غذا، تهیه تاج گل‌های گران قیمت و ارسال کارت دعوت برای صرف غذا افزود: این سبک رفتاری خلاف توصیه پیشوایان دینی است.

امام جمعه خرم آباد خواستار اصلاح این سبک زندگی شد و اضافه کرد: وظایف خانواده متوفی انجام اموری چون اقامه نماز و روزه، حج، پرداخت خمس، زکات و عمل به وصیت متوفی طبق احکام شرعی است و از طرفی وظیفه اجتماع شرکت در مراسم تشیع و طلب غفران است‌.

حجت‌الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری رویداد ملی خدمات پزشکی مؤسسه ملی مرحم با حضور ۶۰ نفر از اساتید بین‌ المللی و پزشکان متبحر به منظور درمان افراد دارای شکاف لب اشاره کرد و خواستار همکاری همه جانبه مردم، بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی با این رویداد خداپسندانه شد.

وی به تخصیص اعتبار برای احداث راه آهن خرم آباد دورود اشاره کرد و افزود: با پیگیری انجام شده مبلغ ۹۱۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان به این پروژه مهم تخصیص یافت و امید است استاندار محترم طی روزهای آینده عملیات این راه مراسلاتی را دوباره آغاز کند.

وی در پایان به رویداد ورزشی موفقیت خیبر خرم آباد در صعود به لیگ برتر فوتبال ایران اشاره کرد و ضمن تبریک به مردم لرستان، مالک و کادر فنی و بازیکنان این تیم گفت: همه مسئولان استان وظیفه دارند این تیم را حمایت کنند.

نظر شما