شناسهٔ خبر: 67055416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس جمهور آینده باید ولایت مدار و مردم دار باشد

امام جمعه موقت بوشهر گفت: در انتخابات پیش رو باید فردی انتخاب شود که رهرو مکتب شهید رئیسی، ولایت‌مدار و مردم‌دار باشد.‌‌‌‌‌‌

صاحب‌خبر -

رئیس جمهور آینده باید ولایت مدار و مردم دار باشد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر  با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مرقد امام راحل (ره) افزود: حادثه‌های طوفان الاقصی و شهادت رئیس جمهور ۲ مصداق برجسته سخنان اخیر مقام معظم رهبری در شناخت انقلاب، امام راحل (ره) و مردم است که هر ۲ حادثه نیز خروجی مکتب امام خمینی (ره) به شمار می‌روند.

امام جمعه موقت بوشهر افزود: در کنار تلاش صهیونیست‌ها و حامیان آنها برای سهم خواهی در منطقه، اراده دیگری در منطقه بدون سر و صدا در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: نمونه آن دست برتر مقاومت در حوزه‌های اطلاعاتی و نظامی است که در هفتم اکتبر با طوفان الاقصی ضربه‌ای سنگین به رژیم اشغالگر قدس وارد کرده است.

اسماعیلی بیان کرد: مصداق عینی مکتب امام بدین معنی است که در جریان حمله به نوار غزه کشور‌های مختلف جبهه مقاومت مانند عراق، یمن و لبنان و بتازگی آزادگان بحرین علیه رژیم اشغالگر قدس فعال شدند.

وی اظهار داشت: عینیت بخشی به مکتب امام راحل (ره) وجود و فعالیت مدیران کارآمد و انقلابی است که شهید رئیسی نمادی برجسته از مدیریت جهادی و انقلابی بود که چرخ کارخانه‌های تعطیل شده و زیرساخت‌های اساسی مانند آب شیرین‌کن و راه‌آهن را به حرکت درآورد.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: رئیس جمهور دولت سیزدهم در مسیر خدمت شب و روز نمی‌شناخت و با تلاش‌های بی وقفه احیاگر مدیریت جهادی و انقلابی بود که مردم نیز در طول دوران ریاست جمهوری وی بخوبی این مهم را درک کردند.

اسماعیلی همچنین با گرامیداشت هفته محیط زیست عنوان کرد: حفاظت از محیط زیست حفاظت از نعمت‌های بزرگ خدادادی در طبیعت و براساس قانون اساسی، وظیفه‌ای همگانی است.

وی افزود: محیط زیست استان بوشهر نیازمند توجه ویژه در سطح استانی و ملی است چراکه این استان به دلیل وجود صنایع بزرگ در معرض آلودگی‌های صنعتی وجود دارد.

اسماعیلی در ادامه از تلاش‌های جهادی و دانش بنیان اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر قدردانی کرد.

وی همچنین با بزرگداشت روز ازدواج اظهار داشت: شناخت و آگاهی، اجتناب از تجمل‌گرایی و چشم و هم‌چشمی لازمه اصلی برای ازدواج است که این مهم باید مورد توجه ویژه جوانان قرار گیرد.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: برای داشتن یک زندگی سرشار از آرامش شناخت و آگاهی و صبر و سازش به عنوان مولفه‌های مهم باید مورد توحه جدی قرار گیرد.

اسماعیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نقش راهبردی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: از جامعه نخبگانی دعوت می‌شود تا در مورد حوزه‌های علمیه و رسالت این نهاد مطالعه کنند چراکه خروجی این نهاد افرادی شاخص همچون شهید مطهری و علامه طباطبایی بودند.

نظر شما