شناسهٔ خبر: 67054051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فوت مبتلایان به پشه آئدس مربوط به فارسی‌های مقیم امارات بوده

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که ثبت مورد فوتی ناشی از گزش پشه آئدس و شناسایی تعدادی مبتلا به این پشه در فارس مربوط به فارسی‌های مقیم کشور‌های حاشیه خلیج فارس بوده است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: یک مورد فوتی در دبی داشته‌ایم که در این کشور فوت کرده و جسدی برای دفن به شهرستان لارستان انتقال داده شده است.

وی تاکید کرد: تاکنون در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شیراز فوتی نداشته‌ایم.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از شناسایی 9 مورد ابتلا به گزش این پشه خبر داد که در کشور‌های امارات مبتلا به این پشه شده‌اند، اما به دلیل هزینه‌های درمان بالا به مراکز درمانی شیراز مراجعه کرده و در حال دریافت خدمات درمانی هستند.

کریمی تصریح کرد: هم فوتی و هم شناسایی‌ها تاکنون مربوط به شهروندان ساکن استان فارس نبوده و براساس خوداظهاری افراد، فارسی‌های مقیم کشور‌های عربی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در استان فارس هنوز موردی مشاهده نشده است، گفت: تلاش می‌کنیم جلوی انتقال ویروس را بگیریم.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: افراد مبتلا، امکان انتقال ویروس ناشی از پشه را به دیگران ندارند.

کریمی خواستار اعمال روش‌های پیشگیرانه توسط شهروندان نیز شد و گفت: از لباس‌های آستین بلند و روشن و از اسپری و قلم دافع حشرات استفاده شود، همچنین آب زیرگلدان مرتب خالی شود، آب‌های راکد خشک شود و از حشره‌کش و توری پنجره در منازل استفاده شود.

وی همچنین خواستار اجرای اقدامات زیست محیطی برای جلوگیری از تکثیر پشه آئدس شد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص بازگشت حجاج به استان و احتمال ابتلا به این پشه هم گفت: هشدار‌ها و آموزش‌های به پزشکان کاروان داده شده، اما خوشبختانه کشور عربستان دچار طغیان این بیماری نشده است. 

کریمی عنوان کرد: در امارات به دلیل بروز سیل این بیماری شیوع پیدا کرد.

وی همچنین از استان فارسی‌ها خواست در صورت مسافرت به کشور‌های عربی از خود محافظت کنند.

انتهای پیام/424/

نظر شما