شناسهٔ خبر: 67053906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچرغ(ع):

رئیس‌جمهور آینده باید در مبانی زیرساختی نظام و انقلاب صاحب معرفت همه‌جانبه باشد

تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) گفت: کسی که قصد تکیه زدن بر مسند ریاست جمهوری را دارد، چه در انتخابات هشتم تیرماه و چه در انتخابات‌های آتی در شناخت نظام اسلامی، انقلاب اسلامی و مبانی زیرساختی نظام و انقلاب، باید صاحب یک معرفت همه ‌جانبه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در پنجمین جلسه از سلسله مباحث حیات طیبه که با حضور خدام افتخاری گروه آمرین خواهر برگزار شد، اظهار کرد: مراسم تشییع ۱۲ میلیونی رئیس جمهور فقید و این حجم انبوه از پیام‌های تسلیت را ناشی از اعتبار بالای نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان و شخصیت متعالی شهید آیت‌الله رئیسی است.

وی به تعدادی از ویژگی‌های شاخص رئیس جمهور فقید اشاره کرد و افزود: ۱۲ خصلت در خادم الرضا (ع)، شهید جمهور مشهود بود که نخست متقی بودن و تقوای الهی ایشان است و اولین ویژگی که یک مؤمن بالله باید داشته باشد، رعایت تقوا است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) تصریح کرد: یکی از ویژگی‌هایی که خیلی‌ها در شخصیت آیت الله رئیسی به وضوح دیدند، این بود که راجع به مشکلات و نابسامانی‌هایی که دولت‌هایی قبلی در کشور ایجاد کرده بودند هیچ‌گاه، حتی در جلسات خصوصی، سخن نگفتند و گلایه نکردند، نه اینکه متوجه نمی‌شدند، بلکه تقوا پیشه می‌کردند.

حجت الاسلام کلانتری ادامه داد: شهید آیت الله رئیسی حتی در تبلیغات انتخاباتی، تنها به مواردی چون ساخت مسکن، توسعه عدالت، ریشه‌کن کردن فساد و رسیدگی به محرومان تاکید داشتند که قصد انجام دارند و نمی‌گفتند که شما در دولت قبل انجام نداده‌اید و ما می‌خواهیم انجام دهیم و خدشه‌ای به کسی وارد نمی‌کرد.

وی دومین ویژگی شهید جمهور را تواضع و فروتنی ایشان دانست و خاطر نشان کرد: شهید آیت الله رئیسی، شخصی بسیار متواضع و از هرگونه کبر و غرور به دور بودند. گاهی حُسن‌های کوچکی، برخی از ما پیدا می‌کنیم و تا مدت‌ها خودمان را هم نمی‌شناسیم.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) تاکید کرد: طبق قانون اساسی، ریاست جمهوری بالاترین مقام کشور بعد از مقام معظم رهبری، در ایران و با اختیارات وسیع است، اما مکارم اخلاقی و فروتنی شهید رئیسی، قبل و بعد از این سمت، تغییری نداشت.

کلانتری، مدبر و عالم بودن به مسئولیت، مردمی بودن و خادم ملت، صداقت، ولایت‌مداری، بی‌حاشیه بودن، استکبارستیزی، خستگی ناپذیری، شجاعت و امیدآفرینی را دیگر ویژگی‌های بارز شخصیتی شهید جمهور اعلام و اظهار کرد: شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی بود و ایشان به همه ملت نشان داد که کارهای بزرگ را می‌توان بدون تکیه بر استکبار و بدون کرنش در مقابل غرب و دشمنان قسم خورده نظام و مردم، به نحو احسن انجام داد.

وی به بیان سه ویژگی اساسی پرداخت که نامزدهای انتخابات پیش رو باید داشته باشند و افزود: کسی که قصد تکیه زدن بر مسند ریاست جمهوری را دارد، چه در انتخابات هشتم تیرماه و چه در انتخابات‌های آتی، سه ویژگی را باید داشته باشد، نخست اینکه در شناخت نظام اسلامی، انقلاب اسلامی و مبانی زیرساختی نظام و انقلاب، باید صاحب یک معرفت همه‌جانبه باشد، یعنی بفهمد این انقلاب و این نظام چیست و فرق بین نظام اسلامی را با نظام لیبرال دموکراسی، به درستی بفهمد؛ نه اینکه در این مسند قرار بگیرد و همان شعارهای غربی‌ها را بدهد و همان دموکراسی غربی، ساختارها و ولنگاری‌ها در ذهنش باشد.

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) شرط دوم برای داوطلبان ریاست جمهوری را ایمان و باور قلبی نسبت به اصول محوری و بنیادی اسلام و نظام مقدس اسلامی دانست و تصریح کرد: نامزد انتخابات باید اعتقاد و باور قلبی به اصول اسلام و انقلاب، همچون توحید، نبوت، امامت، معاد و آخرت‌اندیشی داشته باشد. باور عمیق و همه جانبه نسبت به اسلام داشته باشد.

کلانتری خاطر نشان کرد: سومین ویژگی که لازم است داوطلبان ریاست جمهوری داشته باشند، عمل‌گرا بودن بر اساس مبانی اعتقادی نظام اسلامی است و رئیس جمهور آینده باید بر اساس همین شناخت‌ها و باورها عمل کند و از ملامت دیگران نترسد، مرعوب به استکبار و تمدن و فرهنگ پوشالی غرب نباشد و تمام وجودش در گروه اسلام ناب محمدی (ص) و باورهای اسلامی باشد.

وی در پایان اضافه کرد: پاشنه آشیل انقلاب این است که اقشار مختلف مردم، شناخت کافی را در مسائل ذکر شده داشته باشند، چرا که شناخت‌های سطحی و شناخت‌های احساسی بدون مبنای معرفتی، قطعاً باعث ضرر است.

نظر شما