شناسهٔ خبر: 67053175 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیمه خبرنگاران در دولت شهید جمهور بالای ۲۰۰ درصد رشد کرد

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دولت شهید جمهور بیمه خبرنگاران بالای ۲۰۰ درصد رشد کرد و تعداد هنرمندان زیر پوشش رشد خوبی یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید محمد هاشمی در آیین پاسداشت هنر خدمت به میزبانی اصحاب فرهنگ، هنــر، رسانه، قـرآن و عترت در مجتمع شهیدآوینی یادی از 15خرداد کرد و اظهار داشت: 15خرداد روز امام(ره) است، مردی که با آغاز نهضتش دنیا را متحول کرد و هیچگاه از آرمان‌ها و اهدافش عقب نشینی نکرد و دست برنداشت که این خود باعث استحکام نهضت اسلامی شد.

وی با بیان اینکه نهضت امام خمینی(ره) نهضت حق بر علیه باطل بوده است تصریح کرد: اگر از همان ابتدا به نهضت امام(ره) نگاه کنیم متوجه می‌شویم آن چیزی که باعث افتخار ما است ستاره‌هایی است که در آسمان نهضت اسلامی می‌درخشند و آسمان نهضت را مزین کرده اند.

جانشین وزیر ارشاد با اشاره به اینکه یکی از این ستاره‌های درخشان آیت الله رئیسی بود، افزود: آیت الله رئیسی بدون هیچ طمع و ریایی به خدمت می‌پرداختند و این را می‌شود از 40 سال خدمت ایشان دریافت که دارای سجایای اخلاقی زیادی بودند.

هاشمی با بیان اینکه شهید جمهور شخصی مدیر، مدبر و تحول خواه بود بیان کرد: زمانی که ایشان در مدیریت آستان قدس رضوی بودند یک اتفاق خاصی رخ داد و آن این بود که این نهاد به یک نهاد عمومی مردمی شبکه دار تبدیل شد که نگاه مردمی ایشان مسبب این امر بود.

وی با اشاره به اینکه تمام کارهای شهید جمهور بدون منت و دور از اهداف دنیوی بود تصریح کرد: اطرافیان ایشان همیشه ریزش رای را به ایشان گوشزد می‌کردند ولی این نکته برای ایشان اصلا مهم نبود و فقط به خدمت رسانی توجه داشتند و این نگاه مردم محوری برخواسته از توحیدی بود که زیربنای همه کارهای ایشان به حساب می‌آمد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد با بیان اینکه این اجتماع میلیونی که برپا شد خود نشان از شخصیت والای شهید جمهور است عنوان کرد: بسیاری از کشورهای جهان بعد از شهادت شهدای خدمت عزای عمومی اعلام کردند و بسیار پیام تسلیت از گوشه و کنار دنیا به ایران رسید که همه نشان از برکت این شهید عزیز و بزرگوار است.

هاشمی افزود: بخش فرهنگی دولت به واسطه نقطه گذاری شهید جمهور شاهد تحولات شگرفی بود که جای بحث دارد. در دولت شهید جمهور چند محور مورد توجه بود، اول مسئله عدالت فرهنگی بود که همیشه در ذهن و ضمیر شهید جمهور وجود داشت و مسئله بعدی محرومیت زدایی بود که در زمینه عدالت فرهنگی چند کار انجام شد.

وی یکی از اقدامات ویژه دولت شهید رییسی را توجه به مسئله زیرساخت‌های فرهنگی دانست و گفت: اگر زیرساخت نباشد عدالت فراهم نمی‌شود، زیرساخت بودجه مباحث سخت‌فزاری و نرم‌افزاری را در این دولت در حوزه فرهنگ شاهد بودیم. 

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کار دوم از اهمیت بیشتری برخوردار است تصریح کرد: کار دوم این بود که همه شرکت های دولتی ، بانک های دولتی و غیره مکلف شدند که یک درصد از هزینه‌های خودشان را به زمینه فرهنگی اختصاص بدهند.

وی با بیان اینکه شهید جمهور اهمیت زیادی برای مباحث فرهنگی قائل است بیان کرد: گام سوم این بود که پشت این بودجه ضمانت اجرایی آمد و همه مکلف به پیروی از آن شدند.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در دولت شهید رئیسی بیمه خبرنگاران بالای 200 درصد رشد کرد و تعداد هنرمندان زیر پوشش رشد خوبی یافت.

 هاشمی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات صورت گرفته تاسیس قرارگاه شهید آوینی بود بیان کرد: یکی از مهم ترین کارهایی که از ارزش بسیار والایی برخوردار است تاسیس قرارگاه شهید آوینی است که در جای خودش ارزش بسیاری دارد.

 وی با بیان اینکه در این دوره شاهد رونق فرهنگی فراوانی هستیم افزود: شهید جمهور همواره تاکید بسیار زیادی بر برنامه های فرهنگی داشتند که می توان به حضور مستمر ایشان در نمایشگاه کتاب، نمایشگاه قرآن و سایر نمایشگاه ها اشاره کرد که ایشان رکورد دار این مسئله بودند.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بودجه بند تبصره 9 سال 1402 تنها 3.5 درصد محقق شده است؛ اما در عین حال با تشکیل کارگروهی فرا وزارت ارشاد و بلکه فرا دولت متشکل از وزارت فرهنگ، وزارت میراث، سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه و بعضی از دستگاه‌های دیگر تصمیمات خوبی گرفته شد از همین منبع،10 فیلم سینمایی فاخر با حمایت و پشتیبانی کارگروه مذکور ساخته شد.

انتهای پیام/

نظر شما