شناسهٔ خبر: 67053073 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان یزد تشکیل شد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: تقارن هفته قوه قضاییه با ایام تبلیغات و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مراسم چهلم شهدای خدمت، یک فرصت برای تبیین دستاورد‌های نظام اسلامی و روشنگری و آگاه‌سازی است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام و المسلمین حسین طهماسبی در نشست ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه استان یزد، اظهار کرد: شهید بهشتی یکی از چهره‌های مهم و اثر گذار تاریخ انقلاب است که از او به عنوان معمار دستگاه قضا اسلامی یاد می‌شود، اما باید از این شخصیت اثر گذار به عنوان معمار شاکله نظام اسلامی یاد کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: هفته قوه قضاییه فرصتی برای تبیین شخصیت‌های خدمت‌گذار به نظام اسلامی و چهره‌های تأثیر گذار تاریخ انقلاب است که باید از آن بهره گرفت.

وی تصریح کرد: شهید بهشتی اگرچه نایب رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی بود، اما نقش بی بدیلی در تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی که امروز همه جا در دسترس و محتوای آن قابل دفاع است ایفا کرد؛ در واقع نقش اصلی و تأثیر گذار و مدیریت موضوع توسط او با همکاری و همراهی بزرگانی نظیر شهید آیت در به سرانجام رسیدن این قانون، قابل انکار نیست.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه تلاش‌های این شخصیت وارسته انقلاب، محدود به سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی نیست، اظهار کرد: شهید بهشتی از سال‌ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با تأسیس دو موسسه آموزشی نقش به سزایی در کادر سازی برای آینده نظام اسلامی ایفا کرد.

وی گفت: حوزه علمیه‌ای که بعد‌ها به نام مدرسه شهید حقانی معروف شد، بنیانگذار آن شهید بهشتی بود که بسیاری از مسئولین رده بالای جمهوری اسلامی از دانش آموختگان این مدرسه بودند و هستند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، بسیاری از قضات و حکام شرع سال‌های اول انقلاب و مسئولان رده بالای قوه قضاییه از جمله رئیس قوه قضاییه و تعدادی قابل توجهی از معاونان فعلی و سابق قوه قضاییه را دانش آموخته مدرسه شهید حقانی ذکر کرد و بیان کرد: شهید رئیسی نیز یکی از تربیت یافتگان مکتب شهید بهشتی بود، که فعالیت خویش را از مدرسه شهید حقانی آغاز کرد و سال‌ها خدمت در مناصب مختلف در نظام اسلامی را با تأسی به استاد شهیدش در پیش گرفت.

وی راه اندازی مدرسه دین و دانش را نیز از دیگر تلاش‌های اثر گذار شهید بهشتی دانست و گفت: اگر کسی صادقانه خدمت به مردم را سرلوحه خویش داشته باشد، برکت امور تدبیر شده‌ی او تا سال‌های سال، همچون چراغی روشنگر مسیر خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین طهماسبی ادامه داد: طیف وسیعی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی و بسیاری از کارگزاران خدمت‌گذار در جمهوری اسلامی فارغ التحصیل مدرسه دین و دانش بودند که با تلاش‌های شهید بهشتی راه اندازی شده بود.

وی بر تبیین زوایای مغفول مانده از شخصیت شهید بهشتی و برخی از شاگردان اثرگذار این مکتب از جمله شهید رئیسی تأکید کرد و گفت: شناساندان شخصیت فرهیخته، مخلص و اثر گذار این افراد به مردم، کمترین کاری است که می‌تواند انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد، ایام پیش رو را ایامی مهم و حساس ذکر کرد و گفت: تقارن هفته قوه قضاییه با ایام تبلیغات و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مراسم چهلم شهدای خدمت، یک فرصت برای تبیین دستاورد‌های نظام اسلامی و روشنگری و آگاه سازی است.

گفتنی است در این نشست که با حضور نمایندگانی از حوزه علمیه، سازمان تبلیغات، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری یزد برگزار شد، برنامه‌های هفته بزرگداشت قوه قضاییه تشریح و کلیات آن نهایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما