شناسهٔ خبر: 67052931 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

مصرف ۱۲ درصد برق کشور توسط ۲ درصد مشترکان پرمصرف

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: ٢ درصد از مشترکان که بیش از دو برابر الگو برق مصرف می کنند، ١٢ درصد از مجموع برق مصرفی کشور را به خود اختصاص می دهند؛ این شرایط بیانگر آن است که الگوها توسط بخشی از مشترکان رعایت نمی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق اظهار داشت: در فصل گرما همواره شاهد رشد مصرف هستیم، اما مهمترین موضوع در این زمینه نقش بخش خانگی در این بخش است چرا که همواره 50 درصد از برق در فصل تابستان در بخش خانگی مصرف می شود و مصرف صحیح در این بخش می تواند کمک شایانی به تامین برق پایدار برق کشور داشته باشد.

وی افزود: زمینه های زیادی برای بهینه سازی مصرف برق در بخش خانگی وجود دارد که از دو دیدگاه مصرف درست و جابه جایی مصارف می توان به آن نگریست.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق تصریح کرد: انتقال زمان استفاده از تجهیزات پرمصرف مانند اتو، لباسشویی، جارو برقی و... به ساعات ابتدایی روز (تا پیش از ظهر) یا انتهای شب می تواند یکی از مهمترین راهکارها برای بهینه سازی مصرف برق باشد.

وی ادامه داد: در حدود ٢٥ درصد از مشترکان، 50  درصد از مصرف برق را به خود اختصاص می دهند که نشانگر فرصتهای زیادی است که برای بهینه سازی مصرف در بخش خانگی وجود دارد.

یاقوتی خاطرنشان کرد: ٢ درصد از مشترکان که بیش از دو برابر الگو برق مصرف می کنند، ١٢ درصد از مجموع برق مصرفی کشور را به خود اختصاص می دهند؛ این شرایط بیانگر آن است که  الگوها توسط بخشی از مشترکان رعایت نمی شود.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق اظهار داشت: خوشبختانه برای آن دسته از مشترکان پرمصرف، فرصتها و پتانسیلهای زیادی برای تغییر رفتار و بهینه سازی مصرف وجود دارد به گونه ای که این گروه  از مشترکان با تغییر اندکی در رفتار مصرفی، شاهد کاهش چشمگیر مصرف و در نتیجه مبلغ قبضهای  برق خود خواهند بود.

یاقوتی  یادآور شد: تعرفه های برق به گونه ای تنظیم شده که با افزایش مصرف، تعرفه ها به صورت تصاعدی افزایش می یابد به صورتی که در صورت افزایش ٣ برابر بیش از الگوی مصرف، مبلغ قبض تا 20 برابر افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص گسترش استفاده از انرژی خورشیدی نیز با بیان اینکه براساس ظرفیت های قانونی موجود، در دولت سیزدهم استفاده از انرژی خورشیدی شتاب گرفته، چرا که پتانسیلهای خوبی برای این بخش در قانون بودجه گنجانده شده است.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق در پایان خاطرنشان ساخت: بخشی از مبالغ دریافتی از مشترکان صنعتی، اداری و خانگی، برای توسعه انرژیهای تجدیدپذیر اختصاص می یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما