شناسهٔ خبر: 67052819 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هشدار فرانسه درباره خطر نفوذ روسیه در امور داخلی کشورها

نخست وزیر فرانسه نسبت به مداخله روسیه در امور داخلی سایر کشورها هشدار داده و تاکید کرد که این مداخلات می تواند جنگ جهانی جدیدی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، "گابریل آتال"، نخست وزیر فرانسه، شدیداً نسبت به مداخله روسیه در امور داخلی سایر کشورها هشدار داد. آتال در مصاحبه ای با ایستگاه رادیویی فرانسه 2 در روز پنجشنبه گفت: "این مداخلات می تواند جنگ جهانی جدید ما باشد."

وی افزود: اینها دستکاری هایی از خارج است که می خواهند ما را از هم جدا کنند.این دخالت سم است. این سمی است که می‌خواهد افکار عمومی را دستکاری کند، بین ما تفرقه بیندازد و با یک شکل جدید و یک شکل ترکیبی، امنیت ما را در معرض خطر قرار دهد.

روز چهارشنبه، مجلس ملی فرانسه قانونی را تصویب کرد که ابزارهای مبارزه با مداخله خارجی را تقویت می کند. بر این اساس یک اقدام ملی برای تأثیرگذاری بر نفوذ خارجی و رویه ای برای مسدود کردن دارایی های مالی در حال ایجاد است.

علاوه بر این، رویه‌های نظارت دیجیتالی که تاکنون فقط در مبارزه با تروریسم مورد استفاده قرار گرفته‌اند، باید بتوانند برای مبارزه با نفوذ غیرقانونی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

با این حال آتال از الصاق ستارگان داوود به چند ساختمان در منطقه بزرگ پاریس اندکی پس از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس به عنوان نمونه هایی از اعمال نفوذ روسیه نام برد.

همچنین دست‌های قرمز بر روی بنای یادبود هولوکاست در پاریس پاشیده شد و تابوت‌هایی در زیر برج ایفل در آخر هفته گذشته با پرچم فرانسه و کتیبه «سربازان فرانسوی اوکراین» ظاهر شد. در تمام این موارد، مقامات امنیتی فرانسه مشکوک به ارتباط اطلاعات روسیه هستند.

روز چهارشنبه نیز دفتر دادستانی ضدترور فرانسه از تحقیقاتی علیه مردی با تابعیت روسیه و اوکراین به ظن برنامه ریزی برای انجام یک اقدام خشونت آمیز با مواد منفجره خبر داد. گفته می شود که این جوان 26 ساله شامگاه دوشنبه هنگام دست زدن به مواد منفجره در اتاق هتلی در نزدیکی فرودگاه شارل دوگل پاریس، منجر به مجروحیت خود از ناحیه سر شد. به گفته بازرسان، این مرد اهل منطقه دونباس در شرق اوکراین دو سال برای ارتش روسیه جنگیده است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما