شناسهٔ خبر: 67052660 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

هوادار استقلال حق دارند ناراحت باشند/ یک لغزش قهرمانی را از بین برد

پیشکسوت استقلال گفت: عنوان دومی در لیگ برتر قطعاً هواداران استقلال را راضی نمی‌کند. آنها به چیزی جز قهرمانی راضی نمی‌شوند. به ویژه اینکه تیمشان هفته‌ها صدر جدول بود.

صاحب‌خبر -

اصغر طالب نسب بازیکن و پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره پیروزی استقلال مقابل پیکان و کسب عنوان نایب قهرمانی این تیم در لیگ برتر بیست و سوم اظهاراتی را مطرح کرد.

پیش از هر سوالی کسب عنوان دومی استقلال در فصل گذشته را چطور دیدید؟
طبیعتاً همه ما از اینکه نتوانستیم قهرمان شویم ناراحتیم و نمی‌توانیم این موضوع را پنهان کنیم. تیمی که هفته‌ها در صدر جدول بود و یک مرتبه در دو هفته پایانی جایگاهش را از دست داد شاید بیشتر به لحاظ روحی روانی لطمه خورد. این موضوع شامل حال هواداران و پیشکسوتان شد و کاملاً می‌توان درک کرد که در چنین شرایطی اوضاع روحی روانی همه طرفداران استقلال چندان رو به راه نباشد. ما خیلی امیدوار بودیم با توجه به نتایجی که کسب شده بود استقلال در پایان با همین روند رو به بالا قهرمانی را از آن خودش کند که متاسفانه در یکی از پیچ‌های آخر از حریف عقب افتادیم.

فارغ از همه مسائل در ابتدای فصل انتظار نایب قهرمانی استقلال را داشتید؟
این موضوع را قبلاً هم گفتم و باز هم تکرار می‌کنم که استقلال هر بار وارد هر تورنومتی می‌شود چیزی جز قهرمانی از آن توقع نمی‌رود. در ابتدای فصل هم با وجود همه مشکلاتی که بود به هر حال من و دیگر هواداران و پیشکسوتان استقلال توقع داشتیم استقلال بهترین خود را نشان بدهد و در رقابت‌های این دوره از لیگ برتر عنوان درخور و قابل توجهی مثل قهرمانی را به دست بیاورد اما خب نمی‌توان از حق گذشت که مشکلاتی هم در این مسیر وجود داشت. با این همه استقلال به نظرم بد نتیجه نگرفت هرچند که حالا برخی مسائل در رابطه با مشکلات داوری مطرح می‌شود یا مسائل دیگری که نمی‌خواهم با آنها ورود کنم ولی به طور کلی کسب عنوان نایب قهرمانی برای استقلال در شرایط فصل قبل بد نبود.

چرا با تردید در این باره حرف می‌زنید؟
عنوان دومی در لیگ برتر قطعاً هواداران استقلال را راضی نمی‌کند. آنها به چیزی جز قهرمانی راضی نمی‌شوند. به ویژه اینکه تیمشان هفته‌ها صدر جدول بود و در نیم فصل اول کارش را با عنوان قهرمانی در جدول نیم فصل به پایان رساند. همین مسائل باعث شد تا توقع طرفداران استقلال نسبت به نتیجه نهایی تیم بالاتر برود. شاید اگر استقلال در طول فصل سیر پر نوسانی داشت و مثلاً تا همین چند هفته قبل مکان دوم یا سوم را از آن خود کرده بود و در نهایت به چنین شرایطی می‌رسید طرفداران استقلال اینقدر ناراحت نبودند که الان می‌بینند تیمشان بعد از تقریباً حدود 10 ماه صدرنشینی در بالای جدول لیگ برتر در نهایت به نایب قهرمانی رضایت داد.

به نظر شما مسائل دیگری غیر از فضای فوتبال در این قهرمانی یا نایب قهرمانی دخیل بود؟
من هرگز وارد این مسائل نشده‌ام و دوستم ندارم به این قبیل مسائل بپردازم من معتقدم ما در بازی قائمشهر مقابل نساجی باید بهتر از این ظاهر می‌شدیم و برای برد به میدان می‌رفتیم. متاسفانه همانطور که کادر فنی گفتند فریب نتیجه نیمه اول بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس را خوردند و همین موضوع باعث شد شرایط به شکلی برای استقلال رقم بخورد که هیچکس انتظارش رو نداشت. متاسفانه ما به نوعی خودمان قهرمانی را از خودمان گرفتیم اگر مثل هفته‌های قبل و بعد از بازی با نساجی در میدان مسابقه حاضر می‌شدیم قطعاً امروز طور دیگری حرف می‌زدیم همانطور که در دیدار با پیکان برنده زمین را ترک کردیم.

قبل از بازی با پیکان خیلی‌ها نگران این مسابقه بودند؟ بازی را چطور دیدید؟
طبیعتاً با توجه به شرایطی که تیم پیکان پیش از ورود به میدان و خطر سقوط به دسته پایین‌تر را داشت همه نگران بودیم که مبادا انگیزه و انرژی بیش از حد پیکان کار دست استقلال بدهد اما خوشبختانه بچه‌های تیم ما از همان ابتدای بازی طوری به میدان رفتند که معلوم بود می‌خواهند حریفشان را شکست بدهند. ای کاش چنین شرایطی را در بازی مقابل نساجی نشان می‌دادند. تیم نساجی در هفته آخر به فولاد باخت و من افسوس خوردم که چرا استقلال این تیم را در خانه شکست نداد و قهرمانی را به راحتی به رقیب همیشگی‌اش تعارف زد. بدون شک استقلال در دیدار با پیکان فوتبال خیلی خوبی را نشان داد و البته تیم پیکان هم فوق العاده ظاهر شد. اما فوتبال همین است و ما باید از این شرایط در این فصل درس بگیریم.

به نظر شما هزینه این درس زیاد نبود؟
به هر حال هر تجربه‌ای هزینه‌ای دارد معمولاً می‌گویند تجربه آسان به دست نمی‌آید و هر بار سختی‌هایی را با خودش همراه دارد. متاسفانه این بار هم وضعیت به شکلی رقم خورد که ما با کسب عنوان نایب قهرمانی تجربه تلخی به تجربیاتمان اضافه شود.شاید این برای جواد نکونام و اعضای کادر فنی استقلال درس بزرگی بود که به هیچ عنوان تا مسابقات به طور کامل تمام نشده دست از تلاش نکشند.همانطور که گفتم ما اگر در بازی مقابل نساجی کمی منسجم‌تر و هجومی‌تر بازی می‌کردیم می‌توانستیم این تیم را در خانه شکست بدهیم و حتی با یک گل هم که شده ۳ امتیاز بازی را برداریم و قهرمانی را از آن خودمان کنیم.

چه صحبتی با هواداران استقلال دارید می‌دانید که آنها به شدت نسبت به برخی مسائل بیرونی و حاشیه‌ای ناراحت هستند؟
حرف خاصی نمی‌توان زد جز اینکه استقلال مستحق عنوان قهرمانی بود و شاید کمی تلاش بیشتر می‌توانست امروز طرفداران استقلال را در جایگاهی قرار بدهد که هواداران پرسپولیس قرار دارند. همیشه برای تیم مان بهترین‌ها را خواسته‌ام و امیدوارم در ادامه و در فصل آینده این لحظات تلخ با قهرمانی جبران شود.

مهمترین کار در چنین شرایطی برای استقلال چیست؟
با توجه به فشردگی مسابقات و گذر زمان باید از همین حالا به فکر فصل آینده باشیم ما زمان زیادی برای استراحت نداریم و قطعاً مدیران و مالکان تازه وارد استقلال باید برای شرایط یارگیری و فصل جدید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند که بابت کمبود زمان لطمه نخوریم. در سال‌های گذشته همواره استقلال در فصل نقل و انتقالات و جابجایی فصل با تنش‌های مدیریتی و یا مشکل برای انتخاب سرمربی همراه بوده اما حالا که جواد نکونام با استقلال قرارداد دارد و احتمالاً از شرایطش در تیم مطمئن است باید برویم و به فکر اتفاقات بهتر باشیم.

بیشتر بخوانید: پرسپولیس به همین خاطر پرطرفدارترین تیم ایران است/ هیچ چیزی قهرمانی ما را لکه‌دار نمی‌کند

نظر شما