شناسهٔ خبر: 67052425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار قشم:

برق ادارات پر مصرف قشم قطع خواهد شد

بندرعباس - فرماندار شهرستان قشم با اشاره به تغییر ساعت کاری ادارات به منظور کمک به کاهش مصرف برق، گفت: برق ادارات پرمصرف در این شهرستان قطع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد محمدحسینی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف برق و حساسیت ویژه مدیران و کارمندان در کاهش میزان مصرف، اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیأت دولت، با گرم شدن هوا و افزایش مصرف انرژی، ساعت کار ادارات از چهارشنبه ۱۶ خرداد، کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه این طرح برای صرفه‌جویی در مصرف برق در سراسر کشور از جمله هرمزگان و شهرستان قشم اجرایی شده، افزود: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل، برق ادارات، سازمان‌ها و نهادهای پرمصرف شهرستان برابر ضوابط قطع می‌شود.

فرماندار قشم تاکید کرد: طبق مصوبه هیأت دولت، دمای محیط در ادارات باید در دمای آسایش یعنی ۲۴ درجه تنظیم شود.

محمدحسینی با اشاره به گرمای هوا و مصرف بالای برق، ابراز داشت: بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو و شرکت برق، ادارات و نهادها و سازمان‌های دولتی موظف هستند در ساعات کاری میزان مصرف برق خود را ۴۰ درصد و در ساعات گرم و اوج مصرف ۷۰ درصد کاهش دهند.

وی با تاکید بر لزوم پیشگامی مسؤولان و دستگاه‌های متبوع در رعایت الگوی مصرف به منظور کمک به صرفه‌جویی در مصرف و گذر از شرایط گرمایی تابستان، اضافه کرد: مدیران ادارات و نهادهای دولتی پس از پایان ساعت کاری با اطمینان از خاموش بودن همه تجهیزات برقی مرکز، به جز تجهیزات امنیتی شامل دوربین‌ها و دزدگیرها در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

نظر شما