شناسهٔ خبر: 67051896 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شورای حکام مسلمان تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را محکوم کرد

شورای حکام مسلمان به ریاست شیخ الازهر تجاوزات مستمر اسرائیل به مسجد الاقصی تحت حمایت نیروهای اشغالگر اسرائیل را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از معا، شورای حکام مسلمان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام صهیونیست‌ها موسوم به «راهپیمایی پرچم» در شهر قدس اشغالی، تجاوزات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، اقدامات نژادپرستانه آنها، اِعمال محدودیت برای دسترسی نمازگزاران به مسجدالاقصی و محدودیت تردد نمازگزاران در شهر قدیمی بیت المقدس را محکوم کرد.

این شورا از جامعه بین‌المللی خواست تا برای ملزم کردن رژیم اشغالگر اسرائیل به توقف هرگونه تجاوز علیه ملت فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی، احترام به جایگاه قانونی شهر بیت المقدس، توقف هرگونه اقدام غیرقانونی صهیونیست‌ها و تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی تدابیر عاجل به عمل آورد. 

این شورا با تأکید بر اینکه تمام مساحت مسجدالاقصی که بالغ بر 144 دونم است، عبادتگاه مسلمانان است، بر موضع خود مبنی بر تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای توقف فوری تجاوز صهیونیست‌ها به غزه تأکید کرد و خواستار اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه و امدادی، به رسمیت شناختن حق مردم فلسطین برای ایجاد کشور مستقل خود به پایتختی قدس شریف و پایان دادن به رنج مستمر ملت فلسطین شد.

انتهای پیام

نظر شما