شناسهٔ خبر: 67051608 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۸ خرداد ۱۳۵۶؛

سیگار کشیدن در اماکن عمومی ممنوع می‌شود/ترویست ها در خیابان خزانه تهران کودکان را به رگبار بست

تقاضای حبس ابد برای ۶ مهاجم جاده کن به همراه چاپ تصاویر آنها، خبر اول روزنامه ۲۸ صفحه ای اطلاعات در روز چهارشنبه ۱۸ خرداد سال ۱۳۵۶ است. که برای جلوگیری از تکرار واقعه جاده کن به ماموران انتظامی دستورهای شدیدی صادر شده است. خبر دیگر امروز روزنامه به تاریخ و محل توزیع کارت کنکور اختصاص دارد و دیگری هم به حادثه تروریستی در خیابان خزانه تهران که تروریست مذکور پس از تیراندازی به کودکان از محل گریخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تقاضای حبس ابد برای ۶ مهاجم جاده کن به همراه چاپ تصاویر آنها، خبر اول روزنامه ۲۸ صفحه ای اطلاعات در روز چهارشنبه ۱۸ خرداد سال ۱۳۵۶ است. که برای جلوگیری از تکرار واقعه جاده کن به ماموران انتظامی دستورهای شدیدی صادر شده است.

خبر دیگر امروز روزنامه به تاریخ و محل توزیع کارت کنکور اختصاص دارد و دیگری هم به حادثه تروریستی در خیابان خزانه تهران که تروریست مذکور پس از تیراندازی به کودکان از محل گریخت.

این روزنامه در تیتری دیگر هم‌ از تغییر طرح طبقه بندی معلمان نوشته و از کشته شدن یک پزشک ایرانی در آمریکا با چاقو خبر داده است. عکس یک روزنامه هم به دیدار محمدرضا شاه پهلوی با نخست وزیر هند در تهران اختصاص دارد.

IMG_20240607_100859_762

سیگار کشیدن در اماکن عمومی هم ممنوع خواهد شد. این خبری است که در صفحه اول امروز اطلاعات دیده می‌شود و متن آن که در صفحه سوم‌ روزنامه منتشر شده سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست، به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240607_100900_537

امروز اعلام شد بدنبال تهیه طرح ممنوع شدن کشیدن سیگار در کمیسیون های کلیه سازمان‌های کشور، طرح دیگری نیز تهیه شده است که بموجب آن از کشیدن سیگار در اماکن عمومی نیز جلوگیری خواهد شد.

این طرح که از چندی پیش توسط گروهی کارشناس و نمایندگان سازمان‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته هم اکنون برای مطالعه بیشتر و نیز تعیین خط مشی کلی در نحوه اجرای آن به سازمان‌های ذیربط فرستاده شده است.

بر اساس این طرح شهرداری و شهربانی کل کشور، مامور نظارت و کنترل کشیدن سیگار در اماکن عمومی از قبیل سینماها، تئاترها، سالن‌های سرپوشیده ورزشی، اتوبوس‌ها و فروشگاهها و...می باشند. وزارت بهداری و بهزیستی نیز ماموریت یافت از کشیدن سیگار بوسیله افراد در مراکز بهداشتی، بیمارستان‌ها و نظایر آن جلوگیری کند.

گفته می‌شود هر یک از وزارتخانه ها با توجه به نوع خدمتی که ارائه می دهند مامور شده اند در مورد نحوه اجرای این طرح و مبارزه با آلودگی محیط زیست و محل کار خویش طرحی تهیه و در آن جزئیات امر را تشریح کنند. طرحهای مزبور پس از بررسی برای اجرا به سازمان‌های مسئول ابلاغ خواهد شد.

IMG_20240607_100900_523

به این ترتیب هر یک از وزارتخانه ها خود مسئول مستقیم به اجرا گذاشتن طرح ممنوعیت کشیدن سیگار در اماکن عمومی و بویژه در کمیسیون‌های گوناگون اداری می باشند. وزارت کشور نیز ماموریت دارد این‌ کار را تحت کنترل و نظارت قرار دهد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما