شناسهٔ خبر: 67051433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اجراي 2 هزار کيلومتر فيبر نوري رهاورد ارتباطي دولت سيزدهم در استان کهگيلويه و بويراحمد

صاحب‌خبر -
اجراي 2 هزار کيلومتر فيبر نوري رهاورد ارتباطي دولت سيزدهم در استان کهگيلويه و بويراحمد
خبرگزاری آریا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای 2 هزار کیلومتر خط انتقال جدید فیبر نوری در مناطق مختلف شهری و روستایی رهاورد مخابراتی دولت سیزدهم در این استان است.
به گزارش خبرگزاری آریا در استان کهگیلویه و بویراحمد، سید محمود رادمنش روز جمعه در گفت و گو با این خبرگزاری بیان داشت: از این میزان یکهزارو 600 کیلومتر فیبر نوری روستایی و 400 کیلومتر فیبر نوری شهری است.
وی اعتبار اجرای فیبر نوری روستایی در استان را افزون بر هفت هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این طرح زیرساختی که در دولت سیزدهم روند اجرایی آن آغاز شده است در سه شهر دهدشت، گچسارن و چرام رو به اتمام است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با تکمیل این طرح ها پایداری شبکه ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد شامل تلفن های ثابت، همراه و اینترنت در یکهزارو 200 روستا و آبادی و 17 شهر تقویت خواهد شد.
رادمنش با بیان اینکه در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به زیر ساخت های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است ، ابراز داشت: تصویب و تزریق این میزان اعتبار به منظور توسعه زیرساخت های ارتباطی استان از سوی وزارت ارتباطات از اقدام های شاخص و زیرساختی دولت سیزدهم در استان بوده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون بیش از 98.7 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان به اینترنت پر سرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.
رادمنش عنوان داشت: قبل از آغاز فعالیت دولت سیزدهم کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان هایی محروم در زمینه زیر ساخت های فیبر نوری بود که با توجه دولت در قالب فاز نخست بیش از 200 کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا و 155 کیلومتر در دست اجراست.
این مسئول تصریح کرد: پایش و بررسی سایت‌های ارتباطی و ترافیک سایت‌های تلفن همراه از دیگر اقدام‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد در برقراری وضعیت مطلوب ارتباطات در روز برگزاری انتخابات است.
بر اساس آخرین آمارها، جمعیت استان بیش از 720 هزار نفر است.
594 هزار و 752 مشترک اینترنت پر سرعت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
این استان یک هزارو 643 روستای دارای سکنه دارد که 721 روستای آن بالای 20 خانوار جمعیت دارند. تعداد روستاهای متصل به اینترنت پهن باند استان 827 روستاست.
98.7 درصد روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد حداقل به یک سرویس ارتباطی دسترسی دارند و 70 درصد روستاهای استان با احتساب تمام تکنولوژی ها (گران و ارزان و ای دی اس ال، تری جی و فور جی) به اینترنت دسترسی دارند.

نظر شما