شناسهٔ خبر: 67050837 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

طلسم نبردن‌های والیبال ایران شکسته نشد - اکونیوز

اقتصاد ایران: تیم ملی والیبال ایران که دو دیدار نخست خود در هفته دوم لیگ ملت ها را به ژاپن و برزیل واگذار کرده بود، در سومین بازی هفته دوم به مصاف تیم ملی والیبال بلغارستان و رفت و مغلوب این تیم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود از هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز جمعه به مصاف بلغارستان رفت و با وجود ارایه بازی نزدیک در نهایت ۳ بر ۲ و با نتایج (۲۵ بر ۲۰، ۲۲ بر ۲۵، ۲۳ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۰، ۱۵ بر ۱۱) مغلوب حریف اروپایی خود شد.

ترکیب تیم ملی والیبال ایران: محمدطاهر وادی، محمد والی‌زاده زاده، مهدی جلوه، امین اسماعیل نژاد، مرتضی شریفی، میلاد عبادی پور و آرمان صالحی

سرمربی: مائوریسیو موتا پائز

ست اول: ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران

اولین امتیاز توسط بلغاری‌ها به دست آمد اما در ادامه با دفاع بازیکنان ایران دو امتیاز برای آنها ثبت شد. عملکرد خوب بازیکنان ایران و اشتباهات فردی بازیکنان بلغاری در دفاع همان ابتدای بازی، اختلاف امتیاز را زیاد کرد و بازی با نتیجه ۹ بر ۵ به سود ایران بود که بلجینی تقاضای وقت استراحت داد.

پس از تایم اوت، امین اسماعیل نژاد با تک دفاع عالی امتیاز ۱۰ را برای ایران ثبت کرد. در ادامه روند بازی به سود ایران بود و بازیکنان با دفاع عالی توانستند نتیجه را ۱۶ بر ۱۲ به سود خود پیش ببرند. خطای زیاد بازیکنان بلغاری باعث شد بازی با نتیجه ۱۹ بر ۱۴ به سود ایران ثبت شد و سرمربی بلغارستان بلجینی دومین وقت استراحت را گرفت. بازیکنان ایران در توپ‌های برگشتی هم خوب کار کردند و اختلاف امتیاز را زیادتر کردند. خطای بازیکنان بلغاری در سرویس زیاد بود و همین موضوع به سود ما شد و این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران به پایان رسید.

طلسم نبردن‌های ایران شکسته نشد/ باخت نزدیک تیم ملی به بلغارستان

ست دوم: ۲۵ بر ۲۲ به سود بلغارستان

شروع ست دوم با کسب دو امتیاز برای ایران همراه بود، خطای بازیکنان بلغاری‌ها در سرویس همان ابتدای کار امتیاز سوم را برای ایران به دست آورد. در ادامه بازیکنان ایران با دفاع عالی اختلاف امتیاز را زیاد کردند و نتیجه ۱۰ بر ۶ به سود ایران پیش رفت و بلجینی هم اولین وقت استراحت خود را گرفت.

ریتم بازی بلغارستان پس از وقت استراحت بهتر شد و آنها توانستند بازی را به امتیاز مساوی ۱۱ برسانند، همین موضوع باعث شد پائز اولین وقت استراحت را برای ایران بگیرد. پس از تایم اوت، بلغاری‌ها پیش افتادند و بازی با نتیجه ۱۴ بر ۱۱ به سود آنها پیش رفت. در ادامه با کار سرعتی مهدی جلوه، امتیاز ۱۲ برای ایران ثبت شد اما بازی همچنان به سود بلغاری‌ها پیش رفت و شاگردان بلجینی با دفاع خوب نتیجه ۱۹ بر ۱۵ را به دست آوردند.

پائز سرمربی ایران دومین وقت استراحت را گرفت. خطای بازیکنان ایران در این ست بیشتر شد و نتیجه ۲۲ بر ۱۸ به سود بلغارها پیش رفت. میثم صالحی در خط حمله خوب عمل کرد و امتیاز ۱۹ را برای ایران به دست آورد. کار سرعتی بازیکنان بلغاری و عدم دفاع بازیکنان ایران امتیاز ۲۳ را برای تیم بلغارستان ثبت کرد. خطای سرویس بازیکن بلغاری، امتیاز ۲۰ را تقدیم ایران کرد.

اگر چه عملکرد بازیکنان ایران در دفاع قابل قبول نبود، اما در لحظات پایانی توانستند امتیاز کسب کنند و بلجینی تقاضای وقت استراحت کرد، اما در آخر امتیاز ۲۵ برای بلغارها ثبت شد و این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به پایان رسید.

ست سوم: ۲۵ بر ۲۳ به سود بلغارستان

شروع ست سوم برای هر دو تیم پایاپای پیش رفت، آبشار خوب میثم صالحی و سرویس هوشمندانه مرتضی شریفی، ۴ بر ۳ پیش افتاد. دریافت خوب و آبشار عالی ولی زاده امتیاز پنجم را برای ایران ثبت کرد اما در ادامه بلغارها بازی را به تساوی کشاندند. در یک رالی جذاب بلغارها پیروز میدان شدند. بازی با نتیجه ۱۴ بر ۱۲ پیگیری شد و بلغارها چندین امتیاز جلو افتادند تا اینکه میثم صالحی با عملکرد قابل قبول خود اختلاف را به یک رساند و نتیجه ۱۹ بر ۱۸ شد، بلنجینی هم بلافاصله وقت استراحت گرفت.

پس از تایم اوت، ایران توانست با خطای بلغارها بازی را به امتیاز تساوی ۲۰ برسانند. میثم صالحی امتیاز ۲۱ را برای ایران به دست آورد و بلنجینی هم بلافاصله دوباره تقاضای وقت استراحت کرد. در یک رالی جذاب و عملکرد خوب بازیکنان ایران، آبشار اسماعیل‌نژاد به آنتن برخورد کرد و امتیاز به تساوی رسید. در یک رفت و برگشت دیگر، بلغارها دفاع کردند و ۲۲ بر ۲۱ پیش افتادند، پائز هم بلافاصله تقاضای وقت استراحت کرد.

پس از تایم اوت، ایران به امتیاز ۲۲ رسید و یک تعویض هم در تیم بلغارستان رخ داد. امین اسماعیل‌نژاد با خطای سرویس امتیاز ۲۳ را به بلغارها داد. پس از آن وادی به اسماعیل‌نژاد پاس داد و بازیکنان بلغار هم او را دفاع کردند. در لحظات پایانی اسفندیار به میدان آمد اما تاثیری نداشت و باز هم بازیکنان بلغار، اسماعیل‌نژاد را دفاع کردند و این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود بلغارستان به پایان رسید.

طلسم نبردن‌های ایران شکسته نشد/ باخت نزدیک تیم ملی به بلغارستان

ست چهارم: ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران

نیکولوف و مرتضی شریفی هر دو در اولین امتیاز، در سرویس خطا کردند و بازی یک بر یک شد. البته بلغارها دومین سرویس را هم از دست دادند. دفاع خوب بازیکنان ایران امتیاز سوم را برای ایران ثبت کرد. سرویس مستقیم مسلم آبادی، امتیاز چهارم را برای ایران ثبت کرد. باز هم سرویس خوب مسلم آبادی و عملکرد خوب بازیکنان امتیاز پنج را هم نصیب ایران کرد و بازی ۵ بر یک پیش رفت تا بلنجینی تقاضای وقت استراحت کرد.

پس از تایم اوت، بلغارها هم در دفاع بهتر عمل کردند اما ایران با عملکرد قابل قبول ۷ بر ۴ پیش افتاد. بلغارها بازی را با نتیجه ۷ بر ۵ دنبال کردند تا اینکه در صحنه دفاع اسماعیل‌نژاد کار به بازبینی رسید اما در نهایت داور امتیاز را به بلغارها داد ۷ بر ۶ پیش افتادند. بازی پایاپای برای هر دو تیم پیش رفت. بازیکنان ایران با دفاع عالی، ۱۲ بر ۱۰ پیش افتند و بلنجینی هم بلافاصله تقاضای وقت استراحت کرد. پس از تایم اوت، عملکرد خوب اسماعیل‌نژاد ایران را جلو انداخت.

در ادامه بازیکنان بلغار توانستند اختلاف امتیاز را کم کنند و به تساوی ۱۴ بر ۱۴ بکشانند. پائز هم تقاضای وقت استراحت داد. عملکرد ضعیف ایران در توپ‌هاب برگشتی نتیجه تساوی ۱۷ را رقم زد. محمد ولی زاده دو امتیاز مستقیم سرویس را برای ایران به دست آورد و ۲۰ بر ۱۷ پیش افتاد. آبشار فوق العاده خانزاده امتیاز ۲۱ را برای ایران ثبت کرد. سرویس نیکولوف به خطا رفت و یک امتیاز نصیب ایران شد، البته مرتضی شریفی هم بلافاصله خطای سرویس داد. در لحظات پایانی سرویس های خوب مصلح آبادی این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران به پایان رساند.

ست پنجم: ۱۵ بر ۱۱ به سود بلغارستان

با شروع ست پنجم اولین امتیاز برای بلغارستان ثبت شد. خطای سرویس بلغارها یک امتیاز نصیب ایران کرد. امین اسماعیل‌نژاد توسط بازیکنان بلغار دفاع شد و دومین امتیاز برای آنها ثبت شد. خطای سرویس بازیکنان بلغار در سرویس باز هم به سود ایران شد و یک امتیاز را نصیب شاگردان پائز کرد.

بازیکنان ایران به راحتی توپ‌های برگشتی را از دست دادند و نتیجه ۵ بر ۲ بود. در ادامه دفاع خوب بازیکنان بازی را به امتیاز تساوی ۵ بر ۵ کشاند.پوریا خانزاده با آبشارهای پرقدرتمند و سرویس عالی، امتیاز ۸ را برای ایران ثبت کرد و بازی ۸ بر ۷ شد. بلنجینی پس از برتری ایران بلافاصله تقاضای وقت استراحت داد. پس از تایم اوت، سرویس خانزاده به خطا رفت و وادی هم یک کارت زرد دریافت کرد. با برتری یک امتیازی بلغارها و نتیجه ۹ بر ۸ حریف، پائز تقاضای وقت استراحت داد.

خطای پرتعداد بازیکنان بلغار در سرویس بازی را به نتیجه تساوی ۹ بر ۹ کشاند. خانزاده توسط بازیکنان بلغار دفاع شد و بلغارها ۱۱ بر ۹ پیش افتادند و پائز هم بلافاصله تقاضای وقت استراحت کرد. امتیاز ۱۰ توسط بازیکن بلغار در سرویس به ایران داده شد. سرویس عالی بلغارها امتیاز ۱۳ را برای آنها ثبت کرد و سرویس مستقیم امتیاز ۱۴ را برای آنها ثبت کرد و نتیجه ۱۴ بر ۱۱ شد، مرتضی شریفی سرویس را به خطا زد و امتیاز ۱۵ برای بلغارها ثبت شد.

نظر شما