شناسهٔ خبر: 67050593 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

احتمال انحلال کابینه جنگ رژیم صهیونیستی

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که در صورت استعفای بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، احتمال دارد این کابینه منحل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که در صورت استعفای گانتس، احتمالا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم کابینه جنگ را منحل کند.

بر اساس این گزارش، دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از گانتس خواسته است تا در تصمیم خود بازنگری کرده و فعلا برای استعفا دست نگه دارد.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که اگر اتفاق خاصی روی ندهد، گانتس شنبه از کابینه جنگ این رژیم خارج خواهد شد.

گانتس پیش تر با تعیین ضرب الاجل برای نتانیاهو، گفته بود: کابینه جنگ باید با فرا رسیدن هشتم ژوئن (۱۹ خرداد) راهبرد جدیدی را که ضامن بازگرداندن اسرای ما و کاهش قدرت حاکمیتی حماس باشد، مشخص کند.

وی افزوده بود: به نتانیاهو تا هشتم ژوئن مهلت می‌دهم که راهبرد روشنی را برای جنگ و دوره پس از آن مشخص کند و اگر نتانیاهو به این درخواست‌ها پاسخ ندهد از کابینه اضطراری خارج خواهم شد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۴۰ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۴۰ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره بوده، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در مناطق مختلف نوار غزه و همچنین حمله به گذرگاه رفح از دست داده است./ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما