شناسهٔ خبر: 67050550 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برتری قاطع بوستون در نخستین دیدار فینال NBA برابر دالاس

تهران- ایرنا- نخستین بازی فینال فصل لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا (NBA) با برتری بوستون سلتیکس برابر دالاس ماوریکس همراه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نخستین بازی سری فینال لیگ بسکتبال NBA در شرایطی برگزار شد که تیم بوستون سلتیکس (قهرمان کنفرانس شرق)‌ با شکست ۱۰۷ بر ۸۹ دالاس ماوریکس (قهرمان کنفرانس غرب)‌ اولین گام را محکم برداشت.

شاگردان جو مازولا در این دیدار خانگی عملکرد بهتری از حریف داشند و موفق شدند با اختلاف ۱۸ امتیاز به برتری دست یابند تا یک گام به کسب هجدهمین قهرمانی خود در لیگ حرفه‌ای بسکتبال نزدیک شوند.

کوارتر اول این بازی با نتیجه ۳۷ بر ۲۰ سلتیک همراه بود، در کوارتر دوم بازهم آنها تیم برتر میدان بودند و با نتیجه ۲۶ بر ۲۲ برنده شدند. کوارترهای سوم و چهارم از آن دالاس بود و آنها موفق شدند ۲۴ بر ۲۳ و ۲۳ بر ۲۱ به پیروزی برسند اما اختلاف کوارتر اول این دیدار کافی بود تا بوستون دیدار اول را با یک پیروزی ارزشمند پشت سربگذارد.

در این بازی لوکا دانچیچ با کسب ۳۰ امتیاز، ۱۰ ریباند و یک پاس گل، ضمن ثبت دبل‌دبل بهترین بازیکن زمین شد اما عملکرد خوب این بازیکن ۲۵ ساله هم نتوانست مانع شکست دالاس شود.

بازی دوم بوستون و دالاس بامداد دوشنبه برگزار می‌شود و شاگردان جو مازولا به دنبال آن هستند تا با برتری در این دیدار نیز یک گام دیگر به هجدهمین قهرمانی تیم خود نزدیک شوند.

پپ گواردیولا سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی از تماشاگران ویژه این دیدار بود.

نظر شما