شناسهٔ خبر: 67049369 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

اخبار دفاعی امنیتی در هفته‌ای که گذشت

هشدار فرمانده کل سپاه به رژیم صهیونیستی، برگزاری رزمایش امنیتی دفاعی قرارگاه شهید فهمیده، و بهره‌برداری از سامانه شبیه‌ساز موشک‌انداز «سهند ۳» از جمله اخبار مهم دفاعی امنیتی در هفته گذشته است.

صاحب‌خبر -

اخبار دفاعی امنیتی در هفته‌ای که گذشتبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرفصل مهم‌ترین اخبار حوزه دفاعی و امنیتی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است.

برای مشاهده مشروح هر خبر بر روی تیتر مربوطه کلیک کنید.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) مطرح کرد؛
تحقق شعار «ما می‌توانیم» در سراسر کشور توسط قرارگاه سازندگی خاتم
سردار «حاجی‌زمانی» از اجرای ۳۶۵ پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در سراسر کشور خبر داد و گفت: این قرارگاه ۱۳ پروژه را در استان اردبیل آغاز کرده که پنج پروژه خاتمه یافته و هشت پروژه درحال اجراست.

دریادار سیاری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛
نگاه عمیق و دقیق شهید «رئیسی» نسبت به نیروهای مسلح
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: شهید رئیسی معتقد بود که نیرو‌های مسلح هرچقدر قوی‌تر باشند، توان بازدارندگی‌ کشور بیشتر خواهد بود.

معاون دانش و پژوهش نیروی دریایی سپاه:
آمریکا، انگیس و فرانسه نتوانستند با موشک‌های ایران در عملیات «وعده صادق» مقابله کنند
سردار «راستی» با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: در این عملیات آمریکا، انگلیس و فرانسه و برخی کشور‌های همسایه رژیم صهیونیستی با اعلام قبلی ما آماده دفاع بودند؛ اما با وجود این نتوانستند در برابر پهپاد‌ها و موشک‌های کروز و بالستیک ما مقابله کنند.

سرلشکر سلامی در ویژه‌برنامه انتخاباتی بسیج دانشجویی:
امام خمینی (ره) ما را از اسارت و بردگی مدرن نجات داد/ احتمال جنگ علیه ایران منتفی است
فرمانده کل سپاه با بیان اينکه امام راحل تمدن اسلام را دوباره از افق کشور ایران طلوع داد، گفت: امام خمینی (ره) ما را از اسارت و بردگی مدرن نجات داد.

بیانیه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به مناسبت ایام‌الله ۱۴ و ۱۵ خرداد؛
انقلاب اسلامی به دست نااهلان و نامحرمان نخواهد افتاد
وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در بیانیه‌ای اعلام کرد: تا راه امام خمینی (ره) ادامه دارد و خدمت به محرومین و میل به شهادت نصب‌العین مسئولان نظام است، انقلاب اسلامی به دست نااهلان و نامحرمان نخواهد افتاد.

بیانیه ستاد کل نیرو‌های مسلح به مناسبت ۱۴و ۱۵ خرداد؛
آرمان‌های امام خمینی (ره) الهام‌بخش آزادگان جهان است
ستاد کل نیرو‌های مسلح به مناسبت ۱۴و ۱۵ خرداد در بیانیه‌ای تأکید کرد: ۳۵ سال پس از ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) همچنان مسیر، آرمان‌ها و یاد آن بزرگ مرد سفرکرده، الگو و الهام‌بخش برای آزادگان جهان است.

پیام تسلیت فرمانده کل سپاه در پی درگذشت سردار «قضاوی»
سرلشکر سلامی در پیامی درگذشت سردار قضاوی از فرماندهان پیشین لشکر پرافتخار ۸ نجف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

بیانیه ارتش به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد؛
امام راحل با بینش عمیق خود، ملت ایران را از یوغ استکبار رهایی بخشید
ارتش جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای تاکید کرد: امام راحل با بینش عمیق و نفس مسیحایی خود، ملت ایران را از یوغ استکبار و بند طاغوت رهایی بخشید و منشأ تحولات عظیم سیاسی، اجتماعی، دینی و فرهنگی در دنیا شد.

بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)؛
زنده نگه‌داشتن گفتمان امام و رهبری با انتخاب فردی در تراز دولت انقلابی رقم خواهد خورد
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه زنده نگه‌داشتن گفتمان امام و رهبری با انتخاب فردی در تراز دولت انقلابی رقم خواهد خورد، عنوان کرد: تحت آموزه‌ها و وصایای جاودان امام راحل و زعامت داهیانه مقام معظم رهبری مسیر نیل به نقطه بازدارندگی در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی تداوم خواهد یافت.

در آستانه سی‌وپنجمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)؛
رزمایش امنیتی دفاعی قرارگاه شهید فهمیده برگزار شد+ تصاویر
رزمایش بزرگ امنیتی دفاعی قرارگاه شهید فهمیده به‌مناسبت برگزاری سی‌وپنجمین سالگرد رحلت ملکوتی امام خمینی (ره) در حرم مطهر حضرت امام (ره) برگزار شد.

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه:
بیمارستان سیار ۶۴ تختخوابی حضرت فاطمه (س) سپاه در حرم امام خمینی (ره) مستقر شد
سردار «اخوان» با اشاره به اقدامات بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه برای خدمت‌رسانی به زائران حرم امام خمینی (ره) گفت: ست کامل بیمارستان سیار حضرت فاطمه (س) در حرم امام (ره) مستقر شده است.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
بیداری دانشجویان غربی حاصل روشنگری‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است
حجت‌الاسلام «جلیلی‌صفت» گفت: جنبش‌های دانشجویی در سراسر جهان نویددهنده شکست رژیم منحوس صهیونیستی و هم‌پیمانان آن‌ها در سطح منطقه است.

فرمانده دژبان ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
خیلی دوست داشتم در سفر آخر کنار شهید رئیسی باشم
امیر سرتیپ دوم «حسینى» گفت: خیلی دوست داشتم در سفر آخر شهید رئیسی در کنار ایشان باشم و متاسفانه با آن وضعیت و شرایط به پیشواز شهید رفتم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه‌:
وقوع تحولاتی در تراز نهضت‌های انبیاء در جهان امروز/ رمز موفقیت رئیس جمهور شهید ولایت‌مداری بود
سردار «نقدی» با اشاره به شرایط امروز کشور، منطقه و جهان، گفت: تحولاتی در تراز نهضت‌های انبیاء در حال وقوع است و این از ثمرات انقلابی است که امام خمینی (ره) پی‌ریزی کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه:
تمام ارکان جبهه مقاومت در مسیر حق علیه باطل ایستاده‌اند
سردار سرتیپ قاآنی گفت: گروه‌های مقاومت مرحله به مرحله رشد کردند و امروز تمامی ارکان جبهه مقاومت در مسیر حق علیه باطل هستند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
«شهید رئیسی» مجاهدی مخلص و ولایتمدار بود
حجت‌الاسلام «حاجی‌صادقی» گفت: شهید رئیسی در هر صحنه‌ای با اخلاص ورود پیدا می‌کرد و عمل جهادی داشت‌.

پیام سرلشکر سلامی در پی شهادت «سعید آبیار»؛
جنایتکاران صهیونیست تاوان خواهند داد
فرمانده کل سپاه در پیامی با تبریک و تسلیت شهادت «سعید آبیار» تأکید کرد: جنایتکاران صهیونیست بدانند که تاوان خون‌های پاک ریخته شده در این جنایت را خواهند پرداخت.

عیادت فرمانده «نهاجا» از خلبان پیشکسوت نیروی هوایی
امیر سرتیپ واحدی از خلبان پیشکسوت «محمد صدیق قادری» عیادت کرد.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
انتخابات شاخصی حیاتی برای سنجش اقتدار کشور است
امیر سرتیپ الهامی گفت: انتخابات شاخصی حیاتی برای سنجش اقتدار کشورمان از سوی بیگانگان است و یقیناً عدم مشارکت موجب اعمال تحریم و شیطنت‌های متعدد توسط بیگانگان می‌شود.

با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش انجام شد؛
افتتاح سالن شبیه‌ساز توپ ۲۳ میلی‌متری و موشک‌انداز «سهند ۳»
با حضور امیر سرتیپ حیدری، آیین افتتاح و بهره‌برداری از سالن شبیه‌ساز توپ ۲۳ میلی‌متری و موشک‌انداز سهند ۳، در منطقه عمومی پرندک استان تهران انجام شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد؛
پاسخ همه‌جانبه ارتش به تهدیدات
امیر سرتیپ «حیدری» گفت: نیروی زمینی ارتش، با تکیه بر توان داخلی، در ارائه پاسخ‌های درخور و همه‌جانبه به تهدیدات علیه نظام اسلامی و تمامیت ارضی کشور، کوشش و مجاهدت توقف‌ناپذیری از خود به نمایش گذاشته است.

کارشناس مسائل دفاعی و راهبردی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
نبرد گسترده بین حزب‌الله لبنان و صهیونیست‌ها بسیار محتمل است
«اکبری‌پویا» با بیان اینکه امروز نبرد به سرزمین‌های اشغالی کشیده شده است، گفت: هر لحظه آتش جنگ بین صهیونیست‌ها و حزب‌الله لبنان شعله‌ور‌تر می‌شود و نبرد گسترده در این میدان بسیار محتمل است.

وزیر اطلاعات:
رفتار نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و حامیان آن‌ها رصد می‌شود
حجت‌الاسلام خطیب گفت: رفتار نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری به‌طور مستمر رصد می‌شود و به افرادی که رویکرد تخریب‌گرایانه اتخاذ کنند، تذکرات لازم داده خواهد شد و در صورت لزوم گزارش آن در اختیار مقامات قضائی قرار خواهد گرفت.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
نیروی پدافند هوایی در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد
امیر سرتیپ صباحی‌فرد با اشاره به رونمایی از محصولات جدید نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: این نیرو برای مقابله با هر نوع خطر و تهاجمی، در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد.

دیدار فرمانده نیروی هوافضای سپاه با خانواده شهیدان مصطفوی و دریانوش
سردار حاجی‌زاده با خانواده‌های شهیدان «سید طاهر مصطفوی» و «محسن دریانوش» از شهدای کادر پروازی رئیس‌جمهور و همراهانش دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما