شناسهٔ خبر: 67049097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شاداب سازی مدارس به ارتقای تعلیم و تربیت دانش آموزان کمک می کند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با شادب سازی مدارس می توانیم زمینه ارتقای تعلیم و تربیت و تقویت روحیه و روان دانش آموزان را مهیا کنیم. مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با شادب سازی مدارس می توانیم زمینه ارتقای تعلیم و تربیت و تقویت روحیه و روان دانش آموزان را مهیا کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نشست مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین با حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور، نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل ۀموزش و پرورش استان، رحمانی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان و سعادتفر مدیرکل نوسازی استان قزوین روز پنجشنبه در محل اداره نوسازی قزوین برگزار شد.

نقی سیاهکالی مرادی مدیر کل اموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه اظهارداشت: خیرین مدرسه ساز در ترویج فرهنگ انفاق بسیار موثر بوده اند و حرکت آنها در تقویت روحیه امیدواری و اعتماد به نفس نقش آفرین بوده و توانسته اند در پرورش نسل آگاه مشارکت جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: اگر محیط مدرسه با نشاط و پویا و مناسب باشد بدون تردید بر روی تربیت دانش آموزان موثر خواهد بود.

شاداب سازی مدارس به ارتقای تعلیم و تربیت دانش آموزان کمک می کند

سیاهکالی مرادی یادآورشد: در زمینه مدرسه سازی با کمک خیرین کارهای بسیار ارزشمندی شده و تلاش زیادی صورت گرفته ولی تا حد مطلوب فاصله داریم و بایستی سازمان نوسازی نیز در این مسیر حمایت های لازم را انجام دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهارداشت: در ناحیه شهری مهرگان و شهر محمدیه و ناحیه دو کمبود مدرسه و کلاس درس داریم و امروز در برخی نقاط کلاسهایی با ۴۰ نفر دانش آموز تشکیل می شود که روی یادگیری افراد تاثیرگذار است و با این که بستر لازم آموزشی مهیا شده اما به دلیل محدودیت مالی نتوانسته ایم نیازها را تامین کنیم.

سیاهکالی مرادی بیان کرد: در دولت سیزدهم در زمینه مدرسه سازی به اندازه ۱۰ سال گذشته کار شده است اما همچنان با چالش و کمبود مواجهیم.

وی اظهارداشت: در اردوگاه یانس آباد ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده و در استان ۷۵ زمین چمن مصنوعی ساختیم و ۲۴ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی تامین شده و تنها استخر سرپوشیده برای دانش آموزان ساخته شد و یک استخر دیگر کنار اداره بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با کمک سازمان نوسازی می توانیم آن را بسرعت تکمیل و آماده بهره برداری کنیم.

این مدیر تصریح کرد: اگر دانش آموز نیازهایش تامین شود به تربیت اصولی وی کمک می شود.

وی از مشارکت خیرین در ساخت مدرسه و تامین تجهیزات آموزشی تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه حجت الاسلام محمدزاده معاون تربیتی آموزش و پرورش استان گفت: خیرین در تربیت آینده سازان نقش مهمی داشته اند و  سال قبل طرح عجمیان با هدف گذاری در ۸۵ مدرسه با مشارکت اولیا و خیرین اجرا شد و به نتایج خوبی رسیدیم.

وی بیان کرد: طرح عجمیان با شاداب سازی در ۵۰۰ مدرسه اجرا شد و مدارس نونوار و شاداب شدند و به نشاط دانش آموزان هم کمک شد.

شاداب سازی مدارس به ارتقای تعلیم و تربیت دانش آموزان کمک می کند

این مدیر فرهنگی و تربیتی گفت: امسال نیز این طرح در ۱۰۰ مدرسه آغاز شده و هدف گذاری ما تا۵۰۰ مدرسه تعریف شده است.

محمدزاده یادآورشد: در استان ۲۰۰ گروه جهادی دانش آموزی داریم که در اجرای طرح های فرهنگی مشارکت دارند و تلاش می کنیم تا سلامت جسمی و روحی و روانی دانش آمو.زان تضمین شود.

وی اظهارداشت: مدارس چون معلم محور و درس محور است باید برنامه های اردویی را بیشتر کنیم که در این راستا تکمیل و تجهیز اردوگاه یانس آباد برای تخلیه روحی و روانی دانش آموزان در دست اجراست.

معاون تربیتی آموزش و پرورش تصریح کرد: ۱۰۰ هکتار فضای مناسب دراردوگاه یانس آباد داریم که می تواند بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار دهد و اگر اعتبار لازم تامین شده و خیرین در تکمیل آن مشارکت کنند می توانیم یک از بهترین اردوگاههای دانش آموزی را در استان فعال کنیم.

وی بیان کرد: استفاده دانش آموزان از اردوگاه می تواند تصمیمات خطرناک و رفتارهای پر خطر را به تاخیر بیندازد و چالش های این عرصه را کاهش دهد.

انتهای پیام

 

نظر شما