شناسهٔ خبر: 67048894 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۰ درصد از زیرسازی راه‌آهن چهارمحال و بختیاری انجام شد

شهرکرد_ایرنا_ معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۷۰ درصد از زیرسازی راه‌آهن استان انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حمید ربیعی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی از طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری در مجموع ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: برای اجرای پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ردیف‌های مختلف تامین و هزینه شده است.
ربیعی تصریح کرد: تکمیل و بهره‌برداری کامل از پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.
وی یادآور شد: بر اساس پیش‌بینی‌ انجام شده در صورت تامین اعتبار به‌موقع، خط‌ آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد تا پایان سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش ایرنا، این راه‌آهن به طول ۹۲ کیلومتر احداث می‌شود و تکمیل آن تحول بزرگی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌کند.
این محور چهار قطعه دارد که قطعه نخست آن از ایستگاه مبارکه استان اصفهان تا جاده زرین‌ دشت به سفیددشت به ۴۱.۸۲ کیلومتر است. قطعه دوم از جاده سفیددشت تا گردنه زردی‌ها و قطعه سوم و چهارم نیز از گردنه زردیال تا شهرکرد در حال اجراست.
۱۵ دستگاه تونل در محور راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد به‌ طول پنج هزار و۳۰۰ متر و ۱۱ دهانه پل به‌ طول ۲ هزار و۵۰۰ متر احداث خواهد شد.

نظر شما