شناسهٔ خبر: 67048877 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۱۷ خرداد ۱۳۸۰: جاسبی از جناح راست گله‌مند است؛ گفت می‌خواهد حساب خودش را برای همیشه از جناح راست جدا کند

خاطرات هاشمی رفسنجانی: دکتر [عبدالله]جاسبى، [نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری]آمد. از جناح راست گله‌مند است که به او کمکى نکرده‌اند و در مواردى تخریب‌کرده‌اند. شخصاً از [حزب]مؤتلفه و آقایان [علی‌اکبر]ناطق [نوری]، [محمدرضا]باهنر و [محمد]جهرمى اسم برد وگفت، همین باعث شده که حساب خودش را براى همیشه از جناح راست جدا کند و بنا دارد بعد از انتخابات هم از امکانات سراسرى‌که به وجود آورده، بهره بگیرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

۱۷ خرداد ۱۳۸۰: در خانه بودم. دربارة اهل‌بیت در قرآن و موفقیت سادات در جهان اسلام، براى مراسم افتتاح کنگره هفته وحدت مطالعه کردم. آقاى [حسن]غفورى‌فرد، [نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری]، تلفنى‌گفت، هواداران آقاى [احمد]توکلى، شایع کرده‌اند که او انصراف داده است. گفتم، صداوسیما مى‌تواند به صورت‌کلى تکذیب کند. شب، در اخبار ساعت نُه، تکذیب شد.

دکتر [عبدالله]جاسبى، [نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری]آمد. از جناح راست گله‌مند است که به او کمکى نکرده‌اند و در مواردى تخریب‌کرده‌اند. شخصاً از [حزب]مؤتلفه و آقایان [علی‌اکبر]ناطق [نوری]، [محمدرضا]باهنر و [محمد]جهرمى اسم برد وگفت، همین باعث شده که حساب خودش را براى همیشه از جناح راست جدا کند و بنا دارد بعد از انتخابات هم از امکانات سراسرى‌که به وجود آورده، بهره بگیرد وگفت، حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرده و مقروض شده؛ معتقد است بعد از آقاى [سیدمحمد]خاتمى، نفر دوم است، ولى افکارسنجى‌ها این را نمى‌گوید.

آمریکا، رییس سازمان سیا را براى مهار مسایل فلسطین، به منطقه فرستاده است. قبلاً [جرج]بوش، [رییس‌جمهور آمریکا]اعلام کرده بود که بنا ندارد مثل [بیل]کلینتون، [رییس‌جمهور سابق آمریکا]، در آن مسأله فعال باشد، ولى گویا ناچار شده‌اند. ممکن است، دولت خودگردان [فلسطین]و دولت اسراییل را وادار به کارى بکنند، ولى معلوم نیست، بتوانند انتفاضه را مهار کنند. 

سه روز پیش، هنگام چیدن توت در حیاط خانه، پایم را روى لانه مورچه گذاشتم. تعداد زیادى از مورچه‌هاى کوچک، از زانو تا پشت پایم، چندین نقطه را گزیدند و پاهایم دچار خارش ناراحت‌کننده‌ای شده است

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما