شناسهٔ خبر: 67048826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رونق مناسبات تجاری و فرهنگی کرمانشاه و اقلیم کردستان در دستور کار مقامات دو طرف

نشست مشترک استانداران کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان ایران با استانداران سلیمانیه، حلبچه، اربیل، دهوک و ادارات مستقل گرمیان و سوران اقلیم کردستان عراق با حضور وزیر امور داخلی دولت اقلیم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نشست مشترک استانداران کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان ایران با استانداران سلیمانیه، حلبچه، اربیل، دهوک و ادارات مستقل گرمیان و سوران اقلیم کردستان عراق با حضور وزیر امور داخلی دولت اقلیم برگزار شد.

در این نشست که روز _پنجشنبه، هفدهم خرداد_ به میزبانی استانداری اربیل عراق برگزار شد، رونق مناسبات تجاری و فرهنگی استان‌های هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در دستور کار مقامات دو طرف قرار گرفت.

ریبر احمد، وزیر امور داخلی اقلیم کردستان عراق در ابتدای این نشست با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور و همراهان ایشان، با ملت ایران ابراز همدردی کرد.

وی در ادامه به سفر نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به ایران و دیدار با مقامات ارشد کشورمان اشاره و عنوان کرد: اقلیم کردستان از توسعه روابط با جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف حمایت می‌کند و خواستار رونق تعاملات اقتصادی و فرهنگی با استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان است.

وزیر امور داخلی اقلیم کردستان عراق افزود: ما هیچ مانعی در برابر توسعه روابط با استان‌های هم مرز در ایران نمی‌بینیم و برای ارتقای همکاری‌ها آمادگی کامل داریم.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به اینکه این استان ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه گمرکات، انواع گردشگری، درمان، کشاورزی و صنعت دارد، بر ضرورت تداوم گفت‌وگوهای کارشناسی و توافقات عملیاتی برای ارتقای روابط تاکید کرد.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی نیز مرزهای مشترک ایران و اقلیم کردستان عراق را فرصت بی نظیری برای توسعه روابط و بهره‌مندی مردم دو کشور از مزایای آن بر شمرد.

در ادامه و پس از توافقات کلی، گفت‌وگوها و دیدارهای کارشناسی و بحث و بررسی جزئیات مسائل دو طرفه پی گرفته شد.

نظر شما