شناسهٔ خبر: 67048783 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

درخواست محسن رضایی برای بیرون رفتن از سپاه و گرفتن شغل مناسب به روایت آیت الله هاشمی /مدیران وزارت اطلاعات آمدند و نگران بودند /بازخوانی تاریخ

مرحوم آیت الله هاشمی در بخشی از خاطراتش در هفدهم خرداد 76 اشاراتی به درخواست های محسن رضایی و فلاحیان داشته است.

صاحب‌خبر -

به کزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اکبر هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز هفدهم خرداد ۱۳۷۶ خود از دیدار با جمعی از مدیران وزارت اطلاعات و پیشنهاد علی لاریجانی به او نوشته است.

در این خاطرات آمده است:

جمعی از میهمانان خارجی مراسم امام آمدند. آقای [محمدعلی] انصاری، [رئیس ستاد ارتحال امام (ره)] گزارش داد. من هم درباره توفیقات اعجازآمیز انقلاب در اصل پیروزی انقلاب و انسجام امور و دفاع و سازندگی و... گفتم.[۱] آقایان [مصطفی] میرسلیم، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی] و [علی] عبداللهیان، [قائم‌مقام وزیر] آمدند و برای مطالبات وزارت ارشاد و صاف‌کردن حساب‌ها در پایان دوره استمداد کردند.

جمعی از مدیران [وزارت] اطلاعات آمدند. از احتمال اینکه در کابینه جدید، وزیری خارج از اطلاعات بیاورند و جمع‌شان را پراکننده کنند، اظهار نگرانی نمودند. برای اینکه [وزیر جدید]، فردی از خودشان باشد، استمداد کردند.

آقای [رضا] امراللهی، [رئیس سازمان انرژی اتمی] آمد؛ حرف مهمی نداشت. عصر شورای عالی امنیت ملی جلسه داشت. درباره ترکیه و افغانستان بحث و تصمیم‌گیری شد. مسئله محدودکردن شنود را تکمیل کردیم.

آقای [محسن] رضایی، [فرمانده کل سپاه] آمد. برای بیرون رفتن از سپاه و گرفتن شغل مناسب استمداد کرد. آقای [علی] فلاحیان، [وزیر اطلاعات] آمد. از احتمالات وضع کشور در دولت آینده، اظهار نگرانی کرد و از [مصطفی] پورمحمدی و [احمد] شفیعی- از معاونانش- که برای جایگزین شدن او تلاش می‌کنند، گله داشت. آقای [علی] لاریجانی، [رئیس سازمان صدا و سیما] آمد. پیشنهاد داشت که یک روز زندگی من را [فیلم] تهیه کنند و در پایان کارم، یک روز به صداوسیما بروم و هم‌زمان پخش شود.

۲۹۲۹

نظر شما