شناسهٔ خبر: 67048773 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گلستان ۵۲ هزار واحد مسکونی در حال ساخت دارد

گنبدکاووس - ایرنا - استاندار گلستان از در حال ساخت بودن ۵۲ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی این استان در قالب طرح «جهش تولید و نهضت ملی مسکن» خبر داد و بیان کرد: بخش زیادی از این واحدها تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد زنگانه شامگاه پنجشنبه در حاشیه افتتاح نخستین پروژه مسکن شهری گلستان در گنبدکاووس به تعداد ۹۶ واحد، به خبرنگاران اظهار کرد: برنامه ساخت این تعداد واحد مسکونی از اقدامات ارزشمند دولت انقلابی سیزدهم و شخص رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی بود که اهتمام ویژه به این استان شمالی داشت.

وی با قدردانی از وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاونان آن برای تحقق اهداف نهضت ملی مسکن در گلستان، افزود: امروز عملیات یک پروژه دیگر به تعداد ۲۱۰ واحد در شهر گنبدکاووس آغاز شد.

زنگانه یکی از مشکلات در کُندی ساخت مسکن در گنبدکاووس را کمبود زمین اعلام کرد و گفت: با رفع برخی موانع قانونی و تلاش‌های صورت گرفته حدود ۲۰۰ هکتار زمین جدید برای تحقق نهضت ملی مسکن در این شهر تامین که ۲۴ هکتار آن واگذار شده است.

اختصاص ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی به گلستان

استاندار گلستان همچنین با اشاره به انجام ۲ سفر استانی رئیس جمهور و برخی اعضای هیات دولت سیزدهم به استان گفت: فقط در بخش عمرانی و طی این ۲ سفر ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌ها و پروژه‌های نیمه تمام مصوب شد.

وی از اختصاص ۸۵ درصد تعهدات اعتبارات عمرانی سفر نخست رئیس جمهور به گلستان خبر داد و افزود: با اعتبارات تخصیصی و منابع اعتباری تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان افزون بر ۴۰۰ پروژه عمرانی و زیرساختی نیمه‌تمام گلستان تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

گلستان ۵۲ هزار واحد مسکونی در حال ساخت دارد

زنگانه اضافه کرد: تکمیل آکادمی والیبال گنبدکاووس با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی دولت سیزدهم یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام گلستان بود که از محل اعتبارات سفر نخست دولت سیزدهم به این استان امروز افتتاح و به نام «شهید آیت‌الله رئیسی» نامگذاری شد.

وی، بهره‌برداری از گام(فاز) نخست پروژه جمع آوری فاضلاب گنبدکاووس را از دیگر طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل شده در دولت سیزدهم ذکر کرد و بیان داشت: در دور دوم سفر استانی شهید رئیسی به گلستان هم هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای این شهرستان مصوب شد که ۲۰۰ میلیارد ریال آن در حوزه ورزش است.

استاندار گلستان همچنین از واگذاری مدیریت مجموعه‌های اسب‌دوانی سه شهرستان «گنبدکاووس، بندرترکمن و آق قلا» از سطح ملی به استان را از دیگر اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم برشمرد و افزود: برنامه‌های خوبی برای پشتیبانی از ورزش گلستان و والیبال گنبدکاووس بویژه حامی مالی برای این رشته دستور کار قرار دارد.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که افزون بر ۴۰۰ هزار نفر آن در شهرستان گنبدکاووس سکونت دارند.

نظر شما