شناسهٔ خبر: 67048747 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

تساوی فلسطین و لبنان ، باخت سوریه به کره‌شمالی در مقدماتی جام جهانی

نتایج امروز آسیا : توقف قهرمان آسیا مقابل افغانستان، صعود فلسطین و ناکامی برانکو

در اثر نتايج امروز تیم ملی فوتبال فلسطین تاریخ سازی کرد و برای نخستین بار در تاریخ خود توانست به مرحله پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ راه پیدا کند

صاحب‌خبر -

روز پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ در قاره آسیا امروز در سراسر قاره برگزار شد و در دو سه بازی ، شگفتی رقم خورد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در مسابقات امروز، توقف خانگی چین مقابل تایلند در اولین حضور رسمی برانکو ایوانکوویچ ردی نیمکت این کشور ، و مساوی قطر قهرمان آسیا مقابل افغانستان ، دو نتیجه شگفت‌آور قاره آسیا بود.

در اثر نتايج امروز تیم ملی فوتبال فلسطین تاریخ سازی کرد و برای نخستین بار در تاریخ خود توانست به مرحله پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ راه پیدا کند.

کره‌جنوبی ۷ گل به سنگاپور زد، ژاپن ۵ بر صفر میانمار را برد و عربستان با ۳ گل بر پاکستان فائق آمد. استرالیا دو گل به بنگلادش زد و عراق همین تعداد گل در دروازه‌ اندونزی جای داد. همه این قدرت های آسیا در خانه حریف خود گلی دریافت نکردند، کاری که تیم ملی ایران نتوانست در هنگ کنگ انجام دهد.

در دیگر مسابقات مهم کره‌شمالی ، با یک گل سوریه را برد. اردن ، نایب قهرمان آسیا با سه گل از سد تاجیکستان عبور کرد. عمان سه بر صفر تایوان را برد و ازبکستان همگروه ایران ، سه بر یک ترکمنستان را در تاشکند مغلوب کرد تا همچنان سایه به سایه یوزها حرکت کند. گل‌های ازبکستان با همکاری و درخشش ارونوف و ماشاریپوف دو لژیونر این کشور در پرسپولیس و استقلال به ثمر رسید.

فلسطین و لبنان در دیداری جالب به تساوی بدون گل رضایت دادند و بحرین مقابل یمن ، با همین نتیجه متوقف شد. تساوی صفر بر صفر کویت با هندوستان هم دیگر بازی بدون گل امروز بود.

 

 

 

 

 

نظر شما