شناسهٔ خبر: 67048020 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

جمعی از فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان تجلیل شدند

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محسن روحی در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت و تسلیت شهادت امام جواد(ع)، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت بسیار خوبی برای اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی هنری هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در کانون‌های مساجد، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کرمان فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه کتابخوانی(طرح شنبه‌های با کتاب)، ترویج قرآن(مسجد پایگاه قرآن)، اوقات فراغت و... انجام می‌دهند که سبب جذب جوانان و کودکان محله به مسجد شده است و امیدواریم ما نیز برای رونق اینگونه فعالیت‌ها توفیق یابیم و بتوانیم کمک کنیم.

علی‌مهدی‌خانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان نیز در این جلسه گفت: امروز در استان کرمان (غیر از جنوب استان) حدود ۷۰۰ کانون وجود دارد که از این تعداد ۳۰ کانون تخصصی بانوان هستند و فعالیت‌هایی در راستای زن تراز انقلاب انجام می‌دهند. همچنين در کرمان ۸۵ هزار نفر عضو کانون‌های مساجد هستند.

وی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان در رویدادهای مختلف، افزود: کسب رتبه‌های برتر در جشنواره‌‌ها و رویدادهای مختلف نشان می‌دهد کرمان دارای ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدی‌خانی با بیان اینکه بسیاری از کانون‌ها شکل واقعی تشکل نگرفته‌اند و نگاه شخص محور وجود دارد، گفت: سعی داریم کار تشکیلاتی شکل بگیرد که در حال حاضر از ۷۰۰ کانون در ۴۰۰ کانون کادرسازی و کار تشکیلاتی صورت گرفته است.

نظر شما