شناسهٔ خبر: 67047955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خاندوزی: تعداد مراکز مبارزه با پولشویی، در دولت رئیسی بیش از هشت برابر شد+ فیلم

شهرکرد-ایرنا- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در ابتدای دولت شهید آیت‌الله رئیسی تنها ۴۰ نهاد اقتصادی برای نظارت بر پولشویی در کشور وجود داشت اما در دولت سیزدهم ۳۴۰ واحد مبارزه با پولشویی در همه بانک‌ها، دستگاه‌های مالی و بخش‌های مختلف فعال شد که زمینه‌ساز کاهش فساد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید احسان خاندوزی عصر پنجشنبه در گفت و گوی رسانه‌ای در پاسخ به پرسش ایرنا در باره چگونگی مبارزه با فساد و پولشویی در دولت سیزدهم افزود: ابزارهای مبارزه فساد متعدد است و مهمترین آنها تاکید بر کاهش زمینه فساد است، یعنی بستر برای رخداد فسادآلود کاهش یابد.

وی تصریح کرد: وقتی تمام امضاهای طلایی و مجوزهای کاغذی در دستگاه‌های اجرایی که می‌تواند سلیقه شخصی مدیرانش مورد توجه قرار بگیرد یا از آن سوءاستفاده شود یا دادن یا ندادن مجوز به کسی، همه در دل یک نظام شفاف یکپارچه برخط به نام «درگاه مجوزها» تجمیع شده باشد، وجود این درگاه گامی در راستای کاهش فساد است.

وی تصریح کرد: بدلیل شرایط اقتصادی، کشور میراث‌دار یک دوره طولانی کم توجهی نسبت به موضوع رانت و فساد بوده و به این دلیل باید سال‌ها با قوت مسیر زدودن بستر فساد ادامه یابد تا آنچه شایسته مردم و در تراز انقلاب ماست و اهدافی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند، محقق شود.

به گزارش ایرنا، طرح فولادی شهرک صنعتی شهرکرد، امروز با حضور سیداحسان خاندورزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، استاندار چهارمحال و بختیاری، نماینده مجلس شورای اسلامی و فعالان بخش خصوصی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

دیدار با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، نشست با دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی و بازدید از راه‌آهن از برنامه‌های سفر یک‌ روزه خاندوزی به شهرکرد بود.

نظر شما