شناسهٔ خبر: 67047506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهید جمهور، مدیری تحول گرا و پر افتخار بود

بنت الهدی نوری

جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه شهید رئیسی بی منت و طراحی آینده نگری دنیوی خدمت می‌کرد، گفت: این مرام مردم محوری که برخواسته از نگاه توحیدی و مردم داری بر خواسته از توحید بود که به این سید عزیز اینچنین عزت بخشید و دلها را برای او آتش زد.

صاحب‌خبر -

سید محمد هاشمی پنجشنبه ۱۷ خرداد در آیین پاسداشت هنر خدمت « ادای احترام اصحاب فرهنگ، هنر ،رسانه، قرآن و عترت استان همدان به روح ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ، شهید جمهور و شهدای خدمت، با بیان اینکه  ۱۵ خرداد یادآور نهضت بزرگ امام عزت، اقتدار، معنویت و خوبی ها، امام خمینی(ره) بود. اظهار کرد: امام خمینی (ره) مردی بود که با آغاز نهضتش هواریون، فداییان، همراهان و شاگردانش دورش را فراگرفتند و در دوران نهضت و فیلم و مبارزه لحظه‌ای از پایمردی و جان فشانی در راه آرمان های او عقب ننشستند.

وی با اشاره به اینکه انسانهای بزرگی که در این نهضت پرورش یافتند وجه افتخار و مایه امتیاز تمدن انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: اگر در انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی که از ابتدای مسیر مد نظر حرکت امامین انقلاب بوده دقت کنیم آنچه که به طور ویژه میتوانیم افتخار کنیم ستارگانی هستند که به عنوان انسانهای انقلاب اسلامی شناخته شدند که یکی از این بزرگ مردان و شاگردان واقعی مکتب امام شهید آیت الله رئیسی بود.

هاشمی با بیان اینکه آیت الله رئیسی در چهل سال مسئولیت و مدیریت این جانفشانی و خدمت را از خود نشان داد، افزود: شهید جمهور گذشته از سجایای اخلاقی که داشت، یک مدیر تحول گرا و پر افتخار بود.

جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی هرجا پا گذاشت با نگاه تحولی و انقلابی حرکت کرد، اظهار کرد: آستان قدس رضوی که نهاد خاصی بود در زمان مدیریت ایشان به نهاد عمومی و اجتماعی شبکه دار تبدیل شد، همچنین در زمان تحویل قوه قضاییه به ایشان این قوه کمتر از ۳۰ درصد محبوبیت داشت و وقتی کمتر از سه سال تحویل داد محبوبیت این قوه به نزدیک ۷۰ درصد رسیده بود.

وی یادآور شد: شهید رئیسی نه تنها در زمان حیات بلکه بعد از حیاتش بانی خیر شد و سرمایه اجتماعی که برای انقلاب الهی خلق شد و همین تشییع و عکس العمل بین المللی نسبت به ایران، باطل السحر ادعای انزوای انقلاب اسلامی بود.

هاشمی با تأکید بر اینکه در دولت آیت الله رئیسی بخش فرهنگی  به واسطه راهبری ایشان شاهد تحول های شگرفی بود، اظهار کرد: در حوزه حمایت ها به عناوین مختلف که بودجه‌ای می آمد تمام تلاش خادمان مردم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این بود که عادلانه و حقیقی به دست موسسات فرهنگی برسد.

وی با اشاره به تکریم هنرمندان و اهالی رسانه در دولت سیزدهم، افزود: وقت گذاری شهید جمهور برای برنامه‌های حوزه فرهنگ به طوری‌ بود که ایشان در سه سال ریاست‌جمهوری خودشان رکورد دار حضور در برنامه‌های فرهنگی بود.

هاشمی با اشاره به تحول در صندوق هنر، خاطرنشان کرد: بیمه خبرنگاران بالای ۲۰۰ درصد و تعداد هنرمندان تحت پوشش این صندوق رشد چشمگیری داشت.

انتهای پیام

نظر شما