شناسهٔ خبر: 67047243 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کارشناس داوری: ۲ پنالتی ایران و گل دوم هنگ‌کنگ درست بودند

حیدر سلیمانی گفت: به نظرم داور عمانی قضاوت خوبی در بازی ایران و هنگ‌کنگ داشت و ۲ پنالتی و گل دوم حریف به درستی گرفته شدند.

صاحب‌خبر -

حیدر سلیمانی کارشناس داوری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره قضاوت داور عمانی در بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی هنگ کنگ اظهار کرد:  علی رغم اینکه از سوی تماشاگران تیم هنگ کنگ فشار وارد می شد اما  داور عمانی قضاوت خوبی انجام داد. 

او افزود: داور عمانی پنالتی اول که برای تیم ملی ایران گرفت مدافع تیم هنگ کنگ بیش از اندازه دستش را باز کرده بود و در واقع دستش فضا را اشغال کرده بود. وقتی دست مدافع فضا را اشغال می کند، اعلام پنالتی می شود و پنالتی هم درست بود. پنالتی دوم که برای ایران گرفته شد در واقع دروازه بان در محاسبات دفع توپ اشتباه کرد و آمد توپ را دفع کند، نتوانست و دستش به توپ نرسید و مچ پای مهدی طارمی را  با دست زد و داور هم اشراف به صحنه داشت و اعلام پنالتی کرد که به طور کامل صحیح بود. 

سلیمانی گفت: جهانبخش نسبت به گل دوم هنگ کنگ اعتراض داشت، معمولا این برخوردها در محوطه جریمه طبیعی است به خاطر اینکه ازدحام بازیکنان زیاد است این برخوردها به وجود می آید و داور هم به درستی ادامه بازی را داد و به نظرم گل هنگ کنگ صحیح بود. مشکلی در داوری این بازی نداشت چون قضاوت سختی نبود و داور مسابقه توانست از عهده قضاوت این بازی برآید. 

کارشناس داوری بیان کرد: مشکلی در گل های رد و بدل شده در این بازی وجود نداشت. خطاها هم نزدیک به صحنه بود و می گرفت اما اعتراض بازیکنان هنگ کنگی نسبت به تصمیمات داور زیاد بود. آنها احساس می کردند که داور به نفع ایران خطا اعلام می کند اما به درستی خطا را گرفت و جایی ندیدم که به نفع ایران سوت زده باشد. 

خبرنگار: مریم طایفه 

نظر شما