شناسهٔ خبر: 67047066 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان نوسازی مدارس خبر داد

مشارکت ۱۱ هزار میلیارد تومانی خیران در تجهیز و ساخت مدارس

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: مشارکت خیران در توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس با رشد ۳.۳ برابری به ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حمیدرضا خان‌محمدی عصر امروز _پنجشنبه، هفدهم خرداد_ در نشست مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قزوین اظهار کرد: در دولت سیزدهم فعالیت مدرسه‌سازی با کمک خیرین ضریب قابل توجهی گرفت و مشارکت خیرین با افزایش ۳.۳ برابری از ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در مدرسه‌سازی نباید شعاری رفتار کنیم، افزود: محور کارمان جامعه خیرین است و باید ما تسهیل و تنظیم‌گر باشیم و بدانیم مدرسه کانون تربیت است و تعطیلی ندارد و بدون کمک خیرین نمی‌توان به اهداف متعالی دست یافت.

لزوم تهیه اطلس مناطق محروم توسط خیرین مدرسه‌ساز

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر لزوم تهیه اطلس مناطق محروم توسط خیرین مدرسه‌ساز اضافه کرد: خیرین ما خودشان نخبه و جهادگرند که باید کمک کنیم روحیه خیری در مدارس ترویج شود؛ باید در مدارس با همه ابعادش سرمایه‌گذاری کنیم و اینکه مجمع خیرین «دانش‌آموزیار» در قزوین راه‌اندازی شده کار ارزشمندی است و افزایش تعهدات نیز جای تقدیر دارد.

خان‌محمدی ادامه داد: وزن مردمی‌سازی بدون کار شکلی باید تقویت شود و بهترین مکان برای مجمع خیرین در استان قزوین اختصاص یابد تا زمینه حضور شایسته خیرین در این مکان‌ها برای نشست‌های تخصصی مهیا شود، در ضمن باید کمک کنیم تا مجمع بیشترین مشارکت را در ساخت مدرسه و حمایت از دانش‌آموزان داشته باشند.

وی یادآور شد: به همکاری رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت خیرین نیازمندیم و امیدواریم مشارکت خیرین علاوه بر کمک‌های نقدی و مالی در بخش‌های دیگر از جمله مشاوره، مهارت‌افزایی، تجهیز، توسعه و انتقال تجربه و دانش به دانش‌آموزان کمک کنند.

صنعت سهم آلوده‌سازی را در مدرسه‌سازی هزینه کند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: با ظرفیتی که از بخش مردمی سراغ داریم به نظر می‌رسد مجمع خیرین باید برای دیگران تکلیف مشخص کند و چون فریاد تربیت می‌زنیم، همه لازم است کنار هم قرار گیرند تا سهم خود را در آموزش و پرورش ادا کنند.

خان‌محمدی افزود: صنعت هم باید سهم آلوده‌سازی محیط زیست خود را در مدرسه‌سازی هزینه کند و شهرداری‌ها احساس تکلیف بیشتر کنند و در کنار خیرین و نوسازی قرار گیرند تا به اهداف خود دست یابیم.

وی برگزاری اردوهای دانش آموزی را در کاهش مشکلات روحی و روانی، تقویت نشاط و شادابی مؤثر دانست و ادامه داد: از مجمع خیرین مدرسه‌ساز انتظار داریم در تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی هم مشارکت بیشتری داشته باشند و به‌ویژه برای تکمیل اردوگاه یانس‌آباد قزوین سهم بیشتری داشته باشند.

مشارکت ۳ هزار میلیاردی صنایع یزد در ساخت مدارس

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امور تربیتی، ورزشی و اردویی باید جدی گرفته شود، گفت: دولت‌ها تغییر می‌کنند، اما خیرین همیشه ثابت هستند و به همین جهت در مدرسه‌سازی باید به راهبرد مهم پذیرش مسئولیت اجتماعی از سوی گروه‌های مختلف از جمله صنعتگران و اصناف توجه جدی شود.

خان‌محمدی اضافه کرد: در استان یزد از سوی صنایع بیش از ۳ هزار میلیارد تومان مشارکت در مدرسه‌سازی صورت گرفت و صنایع خیلی خوب کمک کردند، در قزوین هم با داشتن بیش از ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی می‌توانید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنید.

وی با یادآوری اینکه دو راهکار مهم مسئولیت اجتماعی و مولدسازی اموال مازاد باید در اولویت قرار گیرد، ادامه داد: هر ملک مازاد و بلااستفاده که متعلق به خیرین و وقفی نیست را باید به بالاترین ارزش رسانده و تبدیل به احسن کنید و منابع آزادشده را برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استفاده کنید.

ساخت ۲۰۰ مجتمع اردوگاهی بزرگ‌مقیاس

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه در اعتبارات امسال سهم مولدسازی مشخص شده است، گفت: شما هم می‌توانید ملک و اراضی که ۱۰۰ سال رها شده و برای ما کاربرد ندارد را به فروش رسانده و اعتبار کسب‌شده از این محل را صرف آبادسازی مدارس کنید.

خان‌محمدی همچنین از احداث ۲۰۰ مجتمع اردوگاهی بزرگ‌مقیاس در کشور خبر داد و افزود: در برنامه هفتم قرار است ۲۰۰ مجتمع اردوگاهی بزرگ‌مقیاس احداث شود که منابع آن را از محل مولدسازی باید پیگیری کرده و عملیاتی کنیم.

نظر شما