شناسهٔ خبر: 67047062 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

کمبود فضاهای ورزشی در مدارس کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با کمبود فضاهای ورزشی در مدارس دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، گفت: ساخت فضاهای ورزشی به شدت بر سلامت نسل آینده‌سازان ایران اسلامی تأثیرگذار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حمیدرضا خان‌محمدی امروز _پنجشنبه، هفدهم خرداد_ در قالب سفر یک‌روزه به استان قزوین و در بازدید از عملیات ساخت مدرسه ۱۸ کلاسه پاسداران اظهار کرد: این بازدیدها منجر به شناسایی بهتر مشکلات و اتخاذ تصمیمات سنجیده‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام همچنان در اولویت برنامه‌های سازمان نوسازی مدارس است، افزود: با تأمین اعتبارات روند اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام که غالباً پروژه‌های بزرگی هم هستند، سرعت بیشتری می‌گیرد و به زودی تکمیل می‌شوند که یک نمونه فاخر آن مدرسه ۱۸ کلاسه پاسداران شهر قزوین است.

رشد ۵۰ درصدی سرانه ورزشی مدارس قزوین

ابراهیم سعادت‌فر، مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین در حاشیه این بازدید اظهار کرد: پروژه مدرسه پاسداران به عنوان پروژه فاخر استان از مصوبات سفر ریاست جمهوری در ۴ طبقه و با ۴۷۰۰ مترمربع زیربنای در حال احداث است.

وی افزود: در دو سال گذشته با افتتاح ۷۵ چمن مصنوعی سرانه ورزشی در مدارس استان از ۳۲ سانتیمتر به ۴۸ سانتی‌متر رسیده و ۵۰ درصد افزایش یافته است؛ در ضمن امیدواریم با مشارکت خیرین و همکاران قدمی درجهت توسعه کمی و کیفی مدارس، فضاها و تجهیزات آموزشی برداشته شود.

در ادامه هم رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در مراسم افتتاح سالن ورزشی محمدیه حضور یافته و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیازمند حضور و مشارکت مردم در امر ساخت فضاهای آموزشی و ورزشی برای دانش‌آموزان هستیم.

خان‌محمدی با بیان اینکه با کمبود فضاهای ورزشی در مدارس دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، ادامه داد: ساخت فضاهای ورزشی به شدت بر سلامت نسل آینده سازان ایران اسلامی تأثیرگذار است.

به گزارش ایمنا، سالن ورزشی با مساحت ۸۲۰ مترمربع در محوطه هنرستان امیر کبیر شهر محمدیه با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان احداث شده است.

نظر شما