شناسهٔ خبر: 67046046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آزادی ۱۱ زندانی در نسیم دلنواز سخاوت در جشن نسیم مهر

۱۱ زندانی در جشن نسیم مهر آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی نسائی زهان امروز _پنجشنبه هفدهم خرداد_ در جشن نسیم مهر ویژه خانواده زندانیان که با حضور مسئولان قضائی، استانی، جامعه خیرین و خانواده زندانیان در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: انجمن حمایت از زندانیان، هیچ گونه اعتباری دولتی ندارد و همه مساعدت‌ها توسط خیرین و مردم نوع دوست تأمین می‌شود.

وی تعداد خانوارهای تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان بیرجند را ۵۵۰ خانوار اعلام کرد و افزود: امسال با همت خیرین ۱۵ زندانی که شرایط ستاد دیه را نداشته‌اند توسط انجمن حمایت زندانیان بیرجند به کانون گرم خانواده بازگشتند.

دادستان مرکز استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۱۱۰۰ سبد حمایتی در بین خانواده زندانیان توزیع شد و این در حالی است که در دو ماهه ابتدای امسال ۶۷ سبد حمایتی به خانواده زندانیان نیازمند اهدا شده است.

وی افزود: انجمن حمایت از زندانیان در زمینه پرداخت اجاره بها، تهیه جهیزیه، درمانی، تحصیلی و اشتغال به جامعه هدف خود کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام نسائی زهان ادامه داد: خانواده‌هایی که در این جشن حضور دارند، همسرشان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند و در صورتی که شرایط مرخصی داشته باشند با ۱۰ روز مرخصی آنها موافقت می‌شود.

به گزارش ایمنا، در این جشن زمینه آزادی ۱۱ زندانی با حضور رئیس دادگاه عمومی و انقلاب فراهم و همچنین هزینه پیوند قرنیه چشم فرزند یکی از زندانیان حاضر در جلسه نیز پرداخت شد و در پایان از خیرین حاضر در جلسه تجلیل شد. در این جشن، ۳۳۰ میلیون تومان توسط خیرین کمک شد.

نظر شما