شناسهٔ خبر: 67045601 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کولاک در هیمالیا ۹ کوهنورد هندی را به کام مرگ برد

تهران – ایرنا - مقامات هند امروز پنجشنبه اعلام کردند که دست‌کم ۹ کوهنورد هندی در کولاک شدید رشته کوه‌های هیمالیا جان باختند و تیم‌های امداد و نجات اجساد آن‌ها و پنج بازمانده دیگر را با هواپیما به مکانی امن منتقل کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از پایگاه خبری استریتس تایمز، کریشنا بایره گودا، سر وزیر ولایت کارناتاکا واقع در جنوب هند، گفت که گروهی از کوهنوردان این ایالت در کوه‌های دورافتاده ایالت اوتاراکند در شمال هند با برف سنگین مواجه شدند.

نیروی هوایی هند امروز پنج شنبه ویدئویی منتشر کرد که در آن تیم‌های امداد و نجات در نزدیکی بالگردی در کوه‌های پوشیده از برف درحال انجام عملیات بودند.

این وزیر روز چهارشنبه در پستی در شبکه اجتماعی نوشت: بارش شدید برف به کولاک منجر شد و وزش باد شدید متعاقب آن حرکت را غیرممکن کرد. دید افقی به شدت کاهش یافت و برخی از این کوهنوردان جان باختند.

گودا افزود: راهنمای این گروه پس از مدتی کوهنوردی برای یافتن آنتن اتصال شبکه تلفن همراه، عصر روز سه شنبه به امدادگران درباره این وضعیت اطلاع داد و تیم‌های امداد و نجات اوایل روز چهارشنبه (به وقت محلی) به محل وقوع حادثه رسیدند.

نظر شما