شناسهٔ خبر: 67045062 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی در حمله به مدرسه سازمان ملل

سی‌ان‌ان می‌گوید در بمباران یک مدرسه در غزه که بیش از ۴۰ نفر در پی آن به شهادت رسیدند، رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی استفاده کرده است.

صاحب‌خبر -

شبکه خبری سی‌ان‌ان در تحلیلی اعلام کرد که در جنایت امروز (پنجشنبه) در اردوگاه آوارگان «نصیرات» در مرکز نوار غزه، رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی استفاده کرده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، طی این حمله یک مدرسه زیر نظر آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (اونروا) بمباران شده و دست کم ۴۵ نفر به شهادت رسیده‌اند. مقامات بیمارستان شهدای الاقصی در مجاورت این اردوگاه می‌گویند ممکن است شمار شهدا افزایش یابد، زیرا همچنان قربانیان بیشتری در حال انتقال به بیمارستان هستند. 

اکنون تجزیه و تحلیل سی‌ان ان از ویدئو‌ها و بررسی آن توسط کارشناسان نشان می‌دهد در حمله به این مدرسه سازمان ملل از مهمات ساخت آمریکا استفاده شده است. این شبکه قطعات حداقل دو بمب GBU-۳۹ ساخت آمریکا را شناسایی کرد.

این بمباران پس از آن صورت می‌گیرد که ارتش اسرائیل از روز سه‌شنبه حملات زمینی و هوایی خود را در مرکز نوار غزه تشدید کرد. گفته می‌شود شدت حملات مشابه زمان آغاز جنگ بوده است. یکی از روزنامه‌نگاران مستقر در منطقه می‌گوید مدرسه سازمان ملل دست کم با ۳ موشک هدف قرار گرفته است. این در حالی است که گمان می‌رود دست کم ۳۰ هزار فلسطینی در اردوگاه، حیاط آن و مناطق اطراف آن پناه گرفته بودند.

مقامات غزه می‌گویند که شهدا و مجروحان همچنان در حال انتقال به بیمارستان شهدای الاقصی هستند. بیمارستانی که هم اکنون نیز با ۳ برابر ظرفیت بالینی خود کار می‌کند. دفتر رسانه‌ای غزه می‌گوید این نشان دهنده «یک فاجعه واقعی» است که منجر به افزایش شمار شهدا خواهد شد. 

پیش از این نیز تحلیل‌های سی‌ان ان نشان داده بود که رژیم صهیونیستی از سلاح‌های انفجاری و مهمات ساخت آمریکا در حمله جنایتکارانه به رفح نیز استفاده کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

نظر شما