شناسهٔ خبر: 67044237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

کاهش پرداخت ۲۹ درصدی بیماران بادریافت نوبت الکترونیک

دریافت نوبت الکترونیک از کلینیک‌های تخصصی بیمارستان‌های تابعه در سطح یک نظام ارجاع موجب کاهش پرداخت ۲۹ درصدی بیماران شده است.

صاحب‌خبر -

کاهش پرداخت ۲۹ درصدی بیماران بادریافت نوبت الکترونیک از بیمارستان‌های تابعه در سطح یک نظام ارجاع

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: تعرفهٔ پرداختی بیمار با رعایت نظام ارجاع مبلغ ۱۱۰ هزار ریال است، اما برای اخذ نوبت از پزشکان متخصص به صورت آزاد و خارج از نظام ارجاع، بیمار باید سه تا شش برابر بیشتر پرداخت کنندکه این امر سبب رضایت بیماران و کاهش زمان در فرآیند نوبت‌دهی شده است.

دکتر محمد قربانی افزود:در سال ۱۴۰۲ برنامهٔ بهره‌وری و استفادهٔ بهینه از منابع و تجهیزات، همچنین نیروی انسانی و فضای فیزیکی با تمرکز بر ارائهٔ خدمت بیشتر و در دسترس‌تر برای مردم در دستور کار معاونت بهداشت دانشگاه قرار گرفت تا بتوان با ظرفیت موجود در راستای خدمت‌رسانی بهتر قدم برداشت و با استفاده از منابع موجود هزینه‌های مترتب بر سیستم که هر روز در حال افزایش بود را به نوعی مدیریت و حتی کاهش داد.

او گفت: ایجاد بستر لازم برای اخذ نوبت گروه هدف توسط کارکنان، پذیرش در مراکز خدمات جامع سلامت، تسهیل فرآیند پیگیری جامعهٔ هدف از طریق مشاهدهٔ پس‌خوراند‌های ثبت شده در سطح دو توسط پزشکان سطح یک، کاهش پرداخت از جیب بیماران (دریافت خدمات با تعرفۀ دولتی و پرهیز از پرداخت مجدد برای معاینات پاراکلینیکی بر اساس سوابق ثبت شده در پروندۀ الکترونیک ) از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.
در پایان سال ۱۴۰۲ با تمرکز بر اهداف تعیین شده و ارتباط بین سامانه‌ها در سطح یک و دو و بیمه سلامت، تعداد نوبت‌های اخذ شده از کلینیک‌های سطح دو به چهار هزار و ۳۲۵ مورد رسید.

نظر شما