شناسهٔ خبر: 67044132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب

آژیر خطر غرق شدگی در روز‌های گرم به صدا درآمد

شهروندان هشدار‌هایی که در خصوص خطر غرق شدگی در استخر‌ها صادر می‌شود را جدی بگیرند.

صاحب‌خبر -

آژیر خطر غرق شدگی در روز‌های گرم به صدا درآمد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته چندین نفر در استخر‌های کشاورزی و استخر‌های ذخیره آب غرق شدند،گفت: استخر‌های کشاورزی به هیچ عنوان مناسب شنا کردن نیستند.

ابراهیم رودسرابی  ضمن هشدار به شهروندان و خانواده‌ها گفت: به جد مراقب فرزندان خود باشند تا در تابستان امسال شاهد حوادث ناگوار سال‌های گذشته نباشیم.

وی همچنین از مالکین استخر‌های کشاورزی خواست با توجه به اخطاریه‌هایی که برای آنها صادر شده حتماً نسبت به رعایت نکات ایمنی استخر‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند تا دچار عواقب ناشی از پیگرد قانونی قرار نگیرند.

رودسرابی افزود: صاحبان استخر‌ها باید نسبت به نصب تابلو هشدار و فنس کشی و تعبیه طناب و پله و سایر نکات حفاظتی در استخر‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: متأسفانه برخی کشاورزان بدون رعایت هیچگونه استانداردی اقدام به ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی می‌کنند که در چنین وضعی، مالکان استخر‌ها در صورت غرق شدن افراد، مقصر محسوب می‌شوند.

رودسرابی افزود: با توجه به اینکه تعداد استخر‌های کشاورزی در شهرستان خوشاب بسیار زیاد است به زودی مانور ایمنی در راستای آگاهی بخشی لازم به بهره‌برداران و خانواده‌ها خواهیم داشت.

وی یکی از چالش‌های شروع فصل گرما را آسیب‌ها و یا فوت ناشی از غرق شدگی دانست و گفت: متأسفانه اکثریت آمار غرق شدگی متعلق به کودکان و خردسالان است که می‌طلبد خانواده‌ها بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.

 

 

نظر شما