شناسهٔ خبر: 67043848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل ارشاد اصفهان: دانشگاه باید در حل مسائل روز جامعه، نقش‌آفرین باشد

اصفهان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: دانشگاه باید با استفاده از افکار و اندیشه‌های افراد دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط، در حل مسائل روز جامعه، نقش‌آفرین باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمهدی سیدین نیا روز پنجشنبه در مراسم ساگرد شهادت علامه سید محمد مبارکه‌ای و سی امین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه افزود: آنچه که به دانشگاه روح می‌دهد، اندیشمندان، نخبگان و انسان‌های نقش آفرین آن هستند.

وی اظهار داشت: فرهنگ، شکل‌دهنده ذهن و افکار است و به فرموده رهبر انقلاب، مساله فرهنگ در تمدن سازی موثر است، همچنین ایشان نقش فرهنگ را در سیاست های کلان کشور غیرقابل انکار و جهت دهنده می‌دانند و تاکید دارند که همه قوا باید در مسیر حرکت خود به این نکته توجه کنند و از آن بهره بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: جوانان و دانشجویان ما باید گذشته خود را بعنوان یک هویت بشناسند و قدردان گذشته و ادامه دهنده راه شهدا و بزرگان خود باشند.

سیدین نیا با گرامیداشت یاد امام راحل و شهید جمهور آیت‌الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت تصریح کرد: جهان امروز به تولید علمی نیاز دارد که بتواند برای زندگی مفید باشد و آن را در مسیر آخرت قرار دهد.

وی همچنین از شهید علامه آیت‌الله سید محمد مبارکه‌ای بعنوان یکی از مفاخر ایران اسلامی یاد کرد که جان خود را در راه حفظ اندیشه و عقایدش گذاشت

سیدین نیا گفت: بر اساس سنت الهی هرجا بشر دچار غفلت شود، خون‌های پاکی برای آگاهی بخشی و نجات ملت‌ها ریخته می‌شود کمااینکه امروز مردم بی‌پناه، مظلوم و البته مقتدر غزه برای بیداری و آگاهی بخشی به ملت‌ها، جان خود را فدا می کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدعلی مبارکه‌ای، فقیهی ژرف‌اندیش، متکلمی توانمند، مجاهدی سترگ و مصلحی متفکر از مفاخر و اجله علمای اصفهان و ایران و از مفاخر جهان اسلام به شمار می‌آید.

این فقیه نام‌آور که در اواخر دوره‌ قاجاریه و اوایل عصر پهلوی می‌زیست را می توان منادی وحدت جهان اسلام برشمرد.

سفرهای مُصلحانه آیت‌الله مبارکه‌ای به بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله هندوستان، حجاز، چین، انگلستان، عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و دیگر کشورهای مختلف غربی و سخنرانی‌ها و دیدارهایش با شخصیت های برجسته‌ آن کشورها، از جمله دیدار مکررش با ملک عبدالعزیز(پادشاه وقت سعودی) و گاندی (رهبر معنوی هندوستان)، شاهدی بر این مدعاست.

مبارکه در ۴۵ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

نظر شما