شناسهٔ خبر: 67043321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در همایش اعطای نشان اقتصاد مقاومتی؛

افتتاح ۳٠ طرح تحت عنوان چله خدمت در آینده ای نزدیک در کرمان

محمدمهدی برادران گفت:تعداد زیادی طرح‌ جدید عنوان چله خدمت در روزهای پایانی دولت آیت الله رئیسی در کشور افتتاح خواهد شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، محمدمهدی برادران معاون وزیر صمت در همایش اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به شرکت‌ها گفت: اقتصاد تک محصولی و اقتصاد متکی به نفت و متکی به مواد خام، آسیب‌پذیر است و اگر فروشنده مواد خام در حوزه محصولات فلزی، شیمیایی و  باشیم، نمی‌توانیم ارزش افزوده را در تکثر محصولات و زنجیره تولید داخلی داشته باشیم.

برادران تصریح کرد:تا رسیدن به اقتصاد مقاومتی ایده‌آل فاصله داریم در این زمینه برنامه‌ریزی خوبی در سطح ملی و استانی صورت گرفته است

 

این مقام مسئول گفت: رئیس جمهور شهید شب و روز نمی‌شناخت و توجه ویژه‌ای به صنعت داشتند.

معاون وزیر صمت با اشاره به پتانسیل و توانمندی بالا و نیروی انسانی فرهیخته و جوان کشور اظهار کرد: تنها در استان کرمان بیش از ۴۲ عنصر مواد معدنی وجود دارد و وجود بسیاری از صنایع پایه را شاهدیم، اما باز در بسیاری از موارد، واردکننده محصولات نهایی هستیم و زیبنده نیست که بخواهیم این محصولات را وارد کنیم.

برادران تصریح کرد: خیلی‌ها چراغ سبز به کدخدا نشان دادند و گفتند زندگی راحت در گرو این است با کدخدا ارتباط بگیریم اما مردم انسان‌هایی خدایی و مشی اهل بیت را انتخاب کردند و مطمئنا این مشی را ادامه خواهند داد زیرا بابت آن هزینه دادند.

وی بیان کرد: طی دوران  خدمت دولت سیزدهم سهم استان کرمان از ۳۷ درصد در تولید ناخالص داخلی به ۵۶ درصد افزایش یافت و این کار نتیجه تمرکز بر زنجیره‌های ارزش است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در افق ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی شده ۸۰ میلیون تن کنسانتره مس در کشور داشته باشیم که ۴۲ میلیون تن سهم استان کرمان است و از ۸۰ میلیون تن گندله، ۳۲ میلیون تن سهم این استان است.

وی افزود: تعداد زیادی طرح‌ جدید در روزهای آینده با عنوان چله خدمت در روزهای پایانی دولت آیت الله رئیسی در کشور افتتاح خواهد شد و در استان کرمان ۳۰ افتتاحیه داریم که پنج پروژه بزرگ با ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان شامل در زنجیره مس، آهن، زغالسنگ و ... است.

برادران گفت: رویکرد این است این زنجیره‌ها با صنایع پایین دستی تکمیل شود و با ایجاد صنایع قطعه‌سازی، صنایع الکترونیک، خدماتی و ... تکمیل می‌شود.

معاون وزیر صمت با اشاره به فعالیت بی‌وقفه شهید آیت الله رئیسی، عنوان کرد: در واقع ما نتوانستیم پا به پای ایشان حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه صنعتی کشور بزرگ‌ترین حامی خود را از دست داد، تصریح کرد: هر مشکلی که بود، رئیس جمهور شخصا ورود و آن را حل می‌کرد، ایشان اشراف بالایی به صنعت و ارتباط با متصدیان داشت.

نظر شما