شناسهٔ خبر: 67043260 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون اجرایی طرح سامانه گرمسیری استان ایلام:

سامانه گرمسیری در ایلام بیش از ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون اجرایی طرح سامانه گرمسیری استان ایلام با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه در مجموع حدود ۸۷.۹ درصد است، گفت: تا کنون ۱۱۶ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل سامانه گرمسیری در استان هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

سیدرضا صادقی نژاد معاون اجرایی طرح سامانه گرمسیری استان ایلام در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان ایلام، اظهار کرد: از ابتدای کار دولت سیزدهم با نگاه و حمایت‌های شهید جمهور تا کنون حدود ۴۱ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه پروژه سامانه گرمسیری بعد از سال ۱۴۰۰ با حمایت‌های دولت سیزدهم و پیگیری‌های استاندار ایلام، از پیشرفت و تحول بسیار خوبی برخوردار بوده است، گفت:بر اساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌شود که در شهریورماه سال جاری ۱۵۰۰ هکتار از اراضی بالادست سد کنجانچم در شهرستان مرزی مهران، زیر پوشش آبیاری این سامانه قرار گیرد و این فاز افتتاح شود.

معاون اجرایی طرح سامانه گرمسیری استان ایلام یادآور شد: در بخش پایین دست سد کنجانچم نیز عملیات لوله گذاری در منطقه دشت‌های مهران با تمام توان در حال انجام است و تا مهران آب این سامانه منتقل شود.

صادقی نژاد با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی شهرستان مهران از آبان ماه سال گذشته زیر پوشش آبیاری رفته است، یادآور شد: حجم سد مخزن سد کنجانچم حدود ۵۲ میلیون مترمکعب است و برنامه داریم که خط انتقال لوله‌های این سامانه تا مهران به طول ۲۵ کیلومتر در اسرع وقت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه طرح خط انتقال آب این سامانه تا شهرستان دهلران از پایین دست سد کنجانچم تا اراضی شهرستان دهلران نیز حدود ۱۵۴ کیلومتر است، گفت: تا آخر سال برنامه ریزی شده که ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در شهرستان‌های مهران و دهلران زیر پوشش آبیاری سامانه گرمسیری قرار گیرد.

معاون اجرایی طرح سامانه گرمسیری استان ایلام یادآور شد: تا کنون ۱۱۶ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل سامانه گرمسیری در استان هزینه شده است و برای تکمیل آن در استان، ۱۱۵ هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است که امید است این میزان اعتبار در سال جاری اختصاص یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما