شناسهٔ خبر: 67042895 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات پزشکی غرب کرمانشاه اختصاص یافت

قصرشیرین- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تزریق ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات پزشکی و ارتقای شاخص های درمانی به شهرستان های غرب استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، نارضایتی مردم از وضعیت بهداشتی و درمانی بیمارستان های شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب و انتقاد مسئولان از عملکرد واحدهای درمانی و خدمات ضعیف به مردم باعث شد که جلسه ای به منظور بررسی مسائل و مشکلات بخش بهداشت و درمان این شهرستان ها با حضور فتح الله حسینی نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و مسئولان این شهرستان ها در محل فرمانداری سرپل ذهاب برگزار و در این جلسه تمامی اولویت ها و نقایص درمانی و مشکلات مردم مطرح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در این جلسه از قول مساعد و تلاش دانشگاه برای ارتقای بخش بهداشتی درمانی شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب و تزریق ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات پزشکی پیشرفته برای مراکز درمانی خبر داد.

قباد محمدی گفت: تصمیم گیری های خوبی صورت گرفته تا بتوانیم زمینه رضایتمندی مردم را فراهم کنیم ضمن اینکه بیش از ۵۰ درصد این مصوبات با همکاری و کمک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران و مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های غربی استان ظرف چندماه آینده اجرایی خواهد شد.

وی همچنین در این جلسه با تاکید بر تسریع در ساخت فاز دوم بیمارستان شهدای سرپل ذهاب به عنوان یکی از بهترین بیمارستان های استان کرمانشاه افزود: با تامین اعتبار لازم ظرفیت یکسال آینده این مرکز درمانی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار سرپل ذهاب نیز در حاشیه این جلسه گفت: با حضور نماینده مردم حوزه انتخابیه قصرشیرین، هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان شهرستانهای غربی استان کرمانشاه در رابطه با مسائل درمانی نشستی برگزار شد که در این جلسه تصمیمات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب داشتیم که می تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع نماید.

صدرالله بابلی افزود: سرپل‌ذهاب به دلیل اینکه هم در مسیر زوار عتبات عالیات و هم در مرکز چهار شهرستان غربی استان قرار گرفته بسیاری از بیماران برای مداوا از خدمات بیمارستان شهدا شهرستان سرپل ذهاب استفاده می کنند و فاز دوم بیمارستان شهدا امروز بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نیاز است برای خدمات دهی به مردم هرچه سریع تر تکمیل شود.

وی اظهار کرد: برای تکمیل فاز دوم بیمارستان شهدا رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قول مساعد دادند با تزریق اعتبار لازم و تعیین پیمانکار ظرف مدت یکسال این پروژه مهم به بهره برداری برسد.

او با بیان اینکه بیمارستان شهدا و درمانگاه تخصصی بیمارستان سرپل ذهاب هم به مردم این شهرستان و حتی شهرستان‌های همجوار خدمات ارائه می دهد، ادامه داد: باید این درمانگاه فعال باشد و تعطیلی این مرکز معنایی ندارد.

وی گفت: همچنین تعداد ۱۶ داروخانه خصوصی نیز در شهرستان سرپل ذهاب خدمات دارویی لازم را به مراجعه کنندگان ارائه می دهند.

فرماندار سرپل ذهاب در ادامه همچنین گفت: ملزومات برای بیمار و همراه بیمار و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در بیمارستان شهدا باید فراهم‌ شود که متناسب با مردم خدماتی درخور شان آن ها ارائه شود از این رو از دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه درخواست می کنیم به این موضوع توجه اساسی داشته باشد.

وی اظهار کرد: پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران، خرید دستگاه دیالیز، رفع کمبود پزشک، کمبود دارو و تجهیزات و امکانات بخش های مختلف بیمارستان، واگذاری داروهای سرپایی به بخش خصوصی، بررسی توسعه اورژانس بیمارستان، فضای سبز بیمارستان، افزایش دستگاه رادیولوژی، اختصاص آمبولانس، اختصاص ۲دستگاه خودرو شاسی، اختصاص اعتبار برای تجهیزات برخی از مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و مراکز فوریت‌های پزشکی و سایر موارد از مشکلات مهم دیگری در حوزه بهداشت و درمان شهرستان بود که مورد بررسی قرار گرفت.

بابلی افزود: خوشبختانه تصمیمات خوبی نیز اتخاذ شد که با اجرایی شدن آنها بخش اعظمی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان مرتفع می شود.

هم اکنون تعداد ۹ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی، پنج پایگاه بهداشت، ۲ مرکز فوریت های پزشکی، ۶۱ نفر پزشک عمومی و متخصص و همچنین تعداد ۱۰ دندانپزشک در شهرستان سرپل ذهاب به بیماران مراجعه کننده خدمات رسانی می کنند.

انتقاد فرماندار قصرشیرین از وضعیت نامناسب و ضعیف بهداشتی و درمانی این شهرستان

فرماندار قصرشیرین نیز پیش تر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با انتقاد از وضعیت نامناسب و ضعیف بهداشتی و درمانی این شهرستان با اشاره به فعالیت ۲ مرز رسمی و همچنین تردد زوار اربعین از مرز خسروی، خواستار ارتقای شاخص‌های بهداشتی درمانی متناسب با شرایط این شهرستان شده یود.

محمد نجفی افزود: قصرشیرین تنها شهرستان کشور است که دارای ۲ مرز بوده که با ۲ بخش عربی و کُردی کشور عراق هم مرز است و روزانه حجم بسیاری از مبادلات تجاری و ترانزیت سوختی در این مرزها انجام می شود که با توجه به حضور فعالان اقتصادی در مرزها و اربعین و تردد زوار ارتقای شاخص های درمانی در این منطقه یک نیاز جدی و ضروری است.

وی اضافه کرد که مرزی بودن قصرشیرین و مسافت ۱۷۵ کیلومتری با مرکز استان یکی از دلایل مهم برای استقرار پزشک متخصص و تجهیزات درمانی برای جلوگیری از مراجعه مردم به سایر مراکز درمانی در سایر شهرستان ها و مرکز استان با توجه به بعد مسافت و مخاطرات جاده ای است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز از اختصاص ۲ دستگاه آمبولانس برای مرکز فوریت های پزشکی قصرشیرین و بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) خبر داد.

مصطفی اکبریان گفت: پیگیری برای اخذ مجوز استقرار پایگاه فوریت های پزشکی در بخش سومار، افزایش سقف پرداختی برای پزشکان متخصص بیهوشی و جراحی جهت جذبه این ۲ تخصص برای بیمارستان قصرشیرین، تجهیز آزمایشگاه مرکز بهداشتی درمانی قصرشیرین، کمک برای خرید و راه اندازی سونوگرافی بیمارستان قصرشیرین، کمک به پرداختی معوقات پزشکان و پرستاران، واگذاری داروخانه بیمارستان به بخش خصوصی برای افزایش کیفیت داروها و خدمات رسانی به بیماران و جلوگیری از جابجایی نامتعارف پرسنل و کادر درمان از مصوبه های این جلسه بود.

وی افزود: هم اکنون در قصرشیرین در بخش های اطفال، زنان، داخلی و قلب پزشک متخصص داریم که از این تعداد تنها پزشک قلب به صورت تمام وقت در این شهرستان استقرار دارد و ضمن اینکه ۱۲ پزشک عمومی نیز در مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) مراجعه کنندگان را ویزیت می کنند.

شهرستان قصرشیرین علاوه بر ۲ درمانگاه شماره یک و ۲ شهری، دارای یک مرکز فوریت های پزشکی و یک بیمارستان است که سال ۷۶ ساخته شده و بخش های اطفال، اتاق عمل، جراحی عمومی، آزمایشگاه، بخش زنان و زایمان، سونوگرافی، رادیوگرافی، اورژانس، داروخانه، بخش سرپایی، بستری و تخت های CPR در آن مستقر است.

ظرفیت بیمارستان اکنون ۳۲ تختخواب است و دارای چهار بخش داخلی، اطفال، بیهوشی و جراحی است که علاوه بر این قصرشیرین ۲ مرکز بهداشتی و درمانی در شهر و یک پایگاه در مرز خسروی و یک پایگاه را در بخش سومار دارد.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و ۲ مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت ساکن دارد.

این شهرستان علاوه بر جمعیت خود به دلیل داشتن ۲ مرز رسمی هر روز محل عبور و مرور تجار، بازرگانان و خودروهای ترانزیتی و همچنین اتباع کشور عراق است.

بیمارستان گیلانغرب با ۷۰ میلیارد ریال بدهی نیازمند نگاه جدی مسئولان است

فرماندار گیلانغرب نیز در این جسله با اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی از بدهی ۷۰ میلیارد ریالی بیمارستان الزهرا (س) به عنوان تنها بیمارستان این شهرستان خبر داد و گفت: نارضایتی مردم از خدمات ضعیف بخش درمانی و نبود پزشک متخصص به خصوص در حوزه بیهوشی نیازمند نگاه جدی و ویزه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه برای رفع این مشکلات است.

علیرضا نظری افزود: هم اکنون گیلانغرب نیازمند پزشکان متخصص در بخش های اطفال، بیهوشی، رادیولوژی و جراحی است چون پزشکان متخصص در این رشته ها به صورت چند روز در ماه در شهرستان خدمات لازم را ارائه می دهند و در بیشتر روزها در طول ماه در این رشته ها ما پزشک متخصص نداریم و این به معضلی برای بیماران تبدیل شده که باید با وجود بُعد مسافت به سایر شهرستان ها و یا مرکز استان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: از مصوبه های این جلسه تعیین تکلیف داروخانه بیمارستان در مدت کمتر از ۱۵ روز، اختصاص یکدستگاه آمبولانس به شهرستان گیلانغرب، ایجاد مشوق و پیش پرداخت برای جذب پزشک متخصص بیهوشی، تزریق ۱۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات حوزه درمان، جذب ۲ نفر دارویار برای داروخانه بیمارستان از موارد مصوب در این جلسه بود.

بیمارستان ۹۶ تخت خوابی الزهرا (س) گیلانغرب، در حال حاضر، ۴۰ تخت خواب فعال دارد و دارای بخش های بستری زنان و زایمان، داخلی، جراحی عمومی، اطفال، قلب و عروق، درمانگاه بیهوشی، درمانگاه روانشناسی است.

نظر شما