شناسهٔ خبر: 67042514 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هوای اصفهان خنک‌ می‌شود / پیش‌بینی رگبارهای بهاری و تندباد لحظه‌ای در مناطق مستعد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار زرد از فعالیت سامانه همرفتی همراه با رگبارهای بهاری، رعدوبرق، احتمال تگرگ در نیمه شمالی تا مرکز، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، گاهی تندباد لحظه‌ای در نواحی مستعد خبر داد.

صاحب‌خبر -

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر متناوب امواج تا اواسط هفته آینده بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت به ویژه امروز و فردا در بیشتر مناطق به صورت صاف و گاهی افزایش ابر، از بعدازظهر رگبارهای بهاری، رعدوبرق، احتمال تگرگ در نیمه شمالی تا مرکز، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، گاهی تندباد لحظه‌ای و در نواحی مستعد همراه با گردوخاک محلی و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در این شرایط مناطق غربی احتمال رگبارهای پراکنده در ساعات عصر تا اواسط هفته آینده همچنان پیش‌بینی شده است.

وی درباره صدور هشدار سطح زرد با ورود سامانه همرفتی، وزش باد و بارش باران از بعدازظهر روز گذشته تا اواخر وقت جمعه هجدهم خرداد در استان، تصریح کرد: این سامانه با لغزندگی سطح جاده‌ها، معابر شهری، ایجاد روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، صاعقه، تگرگ، وزش باد، گردوخاک محلی و تندباد لحظه‌ای، کاهش دید و کیفیت هوا همراه است.

آقایی با بیان اینکه طی امروز همه مناطق استان تحت تأثیر سامانه مذکور خواهد بود، گفت: طی فردا مناطق غربی و جنوبی سمیرم، دهاقان، فریدونشهر، فریدن (داران)، خوانسار، گلپایگان، چادگان با فعالیت همرفتی، وزش باد و بارش باران مورد انتظار است.

وی اظهار کرد: ایجاد اختلال در سفرهای شهری، روستایی و بین استانی، ایجاد اختلال در ناوگان حمل و نقل و راهداری، خسارت به سازه‌های موقت و صنایع کشاورزی و کاهش دید از مخاطرات این سامانه است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: نداشتن اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و گردشگری، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، خوداداری از توقف در زیر ساختمان‌های نیمه ساز و درختان فرسوده، ایجاد تدابیر در فعالیت کشاورزی و دامداری توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی خاطرنشان کرد: شهرستان کاشان و آران و بیدگل با دمای ۳۶ درجه، فریدونشهر با کمینه دمای ۱۰ درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

نظر شما