شناسهٔ خبر: 67042510 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

ابعاد گسترده همکاری شرکت‌های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی و استرالیا

شرکت‌های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی ارتباط نزدیکی با استرالیا دارند و توافق‌های میان آنها با وجود انتقادها ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – دارایی صندوق مستقل استرالیا حدود ۲۷۲.۳ میلیارد دلار استرالیاست و به‌تازگی با چالش‌هایی مواجه شده است؛ سرمایه‌گذاران آن به دنبال این هستند که این پول در چه مقاصدی هزینه می‌شود.

درخواست آزادی اطلاعات اکتبر گذشته (مهر ۱۴۰۲) از سوی دیوید شوبریج، سناتور حزب سبز، نشان داد که بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار استرالیا از بودجه عمومی به دارایی‌های شرکت‌های نظامی این کشور راه یافته است.

 در ماه دسامبر گذشته (آذر ماه ۱۴۰۲)، گزارش شد که ۳۰ شرکت نظامی و هوافضا در این بخش حضور داشتند، از جمله: تالس، لاکهید مارتین، بوئینگ و البیت رژیم صهیونیستی.

شوبریج گفت: صندوق آینده به نفع نسل‌های آینده است؛ زمانی که آن‌ها در حال سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی هستند که تجهیزاتی را برای از بین بردن نسل‌های آینده تولید می‌کنند، این نام پوچ است.

به دلایلی سرسختانه، شرکت نظامی البیت سیستم رژیم صهیونیستی همچنان حضور خود را در زمینه نظامی و مالی استرالیا احساس می‌کند؛ با وجود سابقه شرکت البیت سیستم در تولید تسلیحات مرگ‌بار و همچنین با وجود ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، استرالیا توافق‌هایی را با این شرکت امضا کرده است.

این قرارداد برای یک دوره ۵ ساله برای تامین «حفاظت پیشرفته، قابلیت‌های جنگی و حسگرها» برای وسایل نقلیه جنگی پیاده‌نظام طراحی کره‌ جنوبی است.

پیش از این گزارش‌ها و اسناد بسیاری درباره همکاری تسلیحاتی و نظامی رژیم صهیونیستی منتشر شده و این در حالی است که یک قانونگذار استرالیایی از دولت  این کشور خواست تا به توافق‌های تسلیحاتی با رژیم صهیونیستی پایان دهد؛ دیوید پوکاک با تاکید بر اینکه دامنه ویرانی‌های بشردوستانه در غزه نیاز به پاسخ قوی‌تری دارد، گفت: کشور‌ها در سراسر جهان باید گام بردارند و از هر اهرمی که در اختیار دارند برای توقف این وحشت استفاده کنند.

وی همچنین با تاکید بر تحریم‌های هدفمند علیه اعضای کابینه رژیم صهیونیستی و مقام‌های نظامی صهیونیست گفت: همچنین باید تمامی روابط نظامی خود را با اسرائیل قطع کنیم.

این مقام استرالیایی تاکید کرد: آنچه ما می‌دانیم این است که قطعات ساخت استرالیا برای کشتن کودکان استفاده می‌شود.

همچنین کارمندان دولتی در سراسر استرالیا پیش از این در نامه‌ای سرگشاده به آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر استرالیا خواستند که تمام صادرات نظامی به اسرائیل را فورا متوقف کند.

به‌تازگی پت کانروی، وزیر صنایع دفاع استرالیا، توضیحاتی را درباره توافق با البیت سیستم رژیم صهیونیستی ارائه کرد؛ کانروی گفت که دولت استرالیا با یک شرکت کره جنوبی قراردادی برای ساخت خودرو‌های جنگی پیاده‌نظام در استرالیا برای استفاده ارتش استرالیا بسته است.

او انکار نکرد که توافقی با البیت سیستم در مورد تجهیزات این خودرو‌های جنگی پیاده نظام وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما