شناسهٔ خبر: 67042216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانجات نساجی و فولاد پاسارگاد بروجرد بازدید کرد + فیلم

بروجرد - ایرنا - عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه در سفر به شهرستان بروجرد از کارخانجات نساجی و فولاد پاسارگاد بروجرد بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد با اشاره به اینکه نساجی بروجرد تا پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم در ۲ فاز ریسندگی و بافندگی فعال بود، اظهار کرد: واحد دوزندگی و رنگرزی دیجیتال نساجی بروجرد سال گذشته در قالب طرح توسعه این واحد صنعتی با توجه به تاکیدات رییس جمهور مبنی بر حمایت از تولید راه اندازی و افتتاح شد.

محمد اصل مرزی با بیان اینکه روزانه ۵۵ هزار متر پارچه در کارخانه نساجی بروجرد تولید می شود، افزود: بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی و ارزی برای خرید و تجهیز ماشین آلات و پرداخت بدهی های معوق توسط دولت سیزدهم به این واحد بزرگ تزریق شده است.

وی بیان کرد: همچنین سال گذشته در راستای افزایش کمی و کیفی تولیدات این واحد صنعتی ماشین آلات جدید مورد نیاز با دریافت تسهیلات ارزی از خارج کشور تامین و نصب شد.

اصل مرزی اضافه کرد:‌ کارخانه نساجی شهرستان بروجرد یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پارچه در کشور محسوب می شود که در سال ۱۳۸۹ به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گفته وی با توجه به اجرای طرح توسعه نساجی بروجرد، خط تولید دوزندگی و برش این واحد صنعتی با ۷۰۰ میلیون یورو خرید تجهیزات افتتاح شد که با بهره برداری از این خط تولید زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ جوینده کار فراهم شده است.

حدود ۳۵ درصد صنایع استان لرستان در شهرستان بروجرد واقع شده که یکی از همین صنایع مهم نساجی بروجرد است، این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در سال‌ ۱۳۶۴ احداث و در سال ۱۳۶۷ به بهره‌برداری رسید، ماشین‌آلات مورد استفاده در کارخانه نساجی بروجرد از کشورهای سوئیس و آلمان و کارخانجات ماشین سازی ایران است.

نساجی بروجرد از واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ لرستان محسوب می شود که اکنون با سه بخش ریسندگی، بافندگی و دوزندگی در سه شیفت در حال فعالیت است.

این واحد تولیدی سالانه بیش از ۲۰ میلیون متر پارچه خام و تکمیل شده و انواع نخ پنبه و پلی استر و ویسکوز تولید می کند، همچنین بخش دوزندگی نساجی بروجرد که در برگیرنده کالای خواب، پوشاک، البسه و تولید انواع لباس است نیز در دولت سیزدهم راه اندازی شد.

واحد دوزندگی، چاپ دیجیتال و برش کارخانه نساجی بروجرد در قالب طرح توسعه آبان ماه سال گذشته با حضور مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افتتاح و به بهره برداری رسید.

طرح توسعه نساجی بروجرد بنا بر رویکر دولت سیزدهم در جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها در مجموع حدود ۸۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد کرد که ۵۰ درصد نیروهای جذب شده در این واحد تولیدی زنان سرپرست خانوار هستند.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان لرستان در حاشیه بازدید این طرح صنعتی که در هفته دولت سال ۱۴۰۱ افتتاح شده است، گفت: طرح توسعه فولاد پاسارگاد نوید واقع شهرک صنعتی شماره یک بروجرد با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن در سال ( ۶۰ هزار تن مربوط به قبل توسعه و ۶۰ هزار تن مربوط به طرح توسعه) با اشتغال ۸۰ نفر ( ۵۵ نفر مربوط به قبل توسعه و ۲۵ نفر مربوط به بعد از توسعه) با حجم سرمایه گذاری جدید به میزان ۵۵۰ میلیارد ریال است.

بهمن جعفری افزود: این واحد تنها تولید کننده شمش فولادی در استان است، شمش در بین محصولات فولادی از اهمیت بالایی برخودار است و در قیمت گذاری محصولات فولادی شاخص( به عنوان خط کش) است.

وی بیان کرد: قبل از شمش و بعد از شمس براساس قیمت این محصول ارزش گذاری می شوند.

وی در خصوص فولاد پاسارگاد نوید اضافه کرد: این واحد یکی از واحدهای صنعتی خوب استان است که در برنامه واحد، طرح‌های خوبی از جمله تولید آهن اسفنجی و نیروگاه ۲۰ مگاواتی جهت خود تامین بودن واحد، در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان افزود: همچنین در راستای تامین نقدینگی مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال با عاملیت بانک صنعت و معدن از محل تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ پرداخت شده است.

ابوطالب شفقت استاندار لرستان، مسلم مرادی فرماندار بروجرد، نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان شهرستانی و استانی علی آبادی وزیرصمت را در این بازدیدها همراهی کردند.

بازدید از کارخانجات نساجی بروجرد، بازدید ازکارخانه خودرو سازی فرداموتورز و افتتاح خط جوش وکلنگ زنی طرح توسعه این واحد، بازدید از داروسازی اکسیر،افتتاح شرکت پلاستیک کاران زاگرس، بازدید ازشرکت فولادپاسارگاد ونشست بافعالان اقتصادی شهرستان از برنامه های سفر یک روزه وزیرصمت به شهرستان بروجرد است.

نظر شما