شناسهٔ خبر: 67041979 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

با اهتمام جهادگران بسیجی البرز؛

فاز نخست پروژه جمع آوری آب‌های سطحی کمالشهر با موفقیت به پایان رسید

فاز نخست لوله گذاری جمع آوری روان آب‌ها و فاضلاب شهری منطقه کمالشهر، با اهتمام جهادگران بسیجی استان البرز و با موفقیت به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، فاز نخست عملیات با حفاری کانال به عمق ۳.۵ متر و عرض ۲.۵ متر، پایدار سازی جداره کانال، پی سازی با قلوه سنگ به ضخامت ۲۰ سانتی متر، اجرای بتن مگر به ضخامت ۱۰ سانتی متر و لوله گذاری با سایز ۱۲۰۰ کلاس C۴ جهت جمع آوری آب‌های سطحی و روان آب‌های شهر کمالشهر، با اهتمام جهادگران بسیجی استان البرز، با موفقیت اجرایی شد.

گفتنی است، این پروژه که با همت جهادگران بسیجی با ۴۰ درصد کاهش هزینه و سه ماه کاهش در زمان اجرا با رعایت اصول فنی و مهندسی بر اساس جدول زمان بندی توسط مهندسین مشاور نسبت به پیشنهاد پیمانکاران بخش خصوصی اجرایی شده است و این مهم باعث کاهش هزینه‌ها در پروژه و رفع معضلات عدیده زیست محیطی، بهداشتی و ترافیکی در مناطق کم برخوردار کمالشهر منجر خواهد شد.

شایان ذکر است، همچنین این پروژه با رعایت اصول فنی و اجرای کشور انجام شد و گشایش یک معبر از منطقه خرمدشت به خیابان شهید بهشتی کمالشهر و کاهش بار ترافیکی محور درون شهری به کرج نیز از دیگر نتایج آن خواهد بود.

نظر شما