شناسهٔ خبر: 67041926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبرهای خوش مدیران اجرایی برای بخش جونقان چهارمحال و بختیاری

شهرکرد – ایرنا- اردوی جهادی مدیران چهارمحال و بختیاری در سومین هفته از خرداد ماه به بررسی مشکلات بخش جونقان اختصاص یافت که در این اردو مدیران دستگاههای اجرایی خبرهای خوشی را برای این بخش اعلام کردند و طرح نهضت ملی مسکن نیز در جونقان به صورت رسمی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، برگزاری اردوهای جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی میراثی ماندگار از آیت الله رئیسی است که مدیران دولت سیزدهم حتی با نبود ایشان نیز همچنان به عنوان یک رویه آن را ادامه می‌دهند.

رفع مشکلات درمانی بخش جونقان؛ خبر خوش دانشگاه علوم پزشکی

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی وبهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های دولت آیت‌الله رئیسی فساد ستیزی است گفت: اگر قرار باشد برای هر مساله‌ای کوتاه بیایم نماینده دولت نیستیم.

غلامحسین اعرابی در خصوص بیمارستان تک تخصصی جونقان افزود: این بیمارستان وضعیت مناسبی از لحاظ ساختاری و ساختمانی ندارد، این مرکز درمانی برای تعمیرات نیاز به ماده ۲۳ دارد که اگر در گذشته این کار انجام می‌شد اعتبار مورد نیاز نیز تامین می‌شد.

خبرهای خوش مدیران اجرایی برای بخش جونقان چهارمحال و بختیاری

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با این وجود با همکاری خیرین و پیگیری دانشگاه و نماینده حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار امکان بهبود وضعیت این مرکز وجود دارد.

وی با اشاره به کمبود پزشک متخصص افزود: برای داشتن کلینیک تخصصی یک سری ویژگی و شرایطی وجود دارد که تلاش می‌شود نامه‌ها و استعلام‌های لازم برای راه‌اندازی کلینیک رفاهی، اداری و تخصصی گرفته شود.

اعرابی در خصوص مراکز بهداشتی و ایجاد مرکز جامع سلامت یادآور شد: با توجه به جمعیت منطقه امکان راه‌اندازی مرکز جامع سلامت در منطقه جونقان وجود دارد.

جونقان یک بسته کامل گردشگری

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: تمام اقدامات زیرساختی تعریف شده در استان از جمله راه، بهداشت و امنیت راهکاری برای تقویت گردشگری به شمار می‌رود.

علیرضا جیلان افزود: جونقان به واسطه جغرافیایی و طبیعی از یک بسته کامل و فوق‌العاده گردشگری از جمله گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی برخوردار است.

وی وجود امامزاده‌ها، محوطه‌های تاریخی، چشمه‌های پرآب، حمام‌های قدیمی، قلعه‌ها و بناهای تاریخی از جاذبه‌های مهم گردشگری جونقان به شمار می‌رود.

خبرهای خوش مدیران اجرایی برای بخش جونقان چهارمحال و بختیاری

جیلان با اشاره به واگذاری قلعه جونقان به شهرداری این بخش گفت: براساس توافق انجام شده تلاش می‌شود کارهای مربوط به این بخش با خیری که وارد کار شده دنبال و به جمع‌بندی در این خصوص برسیم.

وی با اشاره به ضرورت تکمیل امامزاده چلیچه گفت: در خصوص چشمه صالح جونقان اقداماتی انجام شده که در اعتبارات جدید هم بنا داریم به این بخش کمکی صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری افزود: مبلغ قابل توجهی از محل اعتبارات عمرانی و مرمتی برای بناهای تاریخی تامین شده که در این خصوص هزینه می‌شود.

جیلان در خصوص پل گشنیزجان گفت: در راستای پیشگیری از وارد شدن هرگونه آسیب به این پل نیاز است پل جایگزینی برای آن پیش‌بینی شود.

وی همچنین بر ضرورت توسعه بوم‌گردی‌ها و اردوگاه‌های گردشگری که مورد تاکید استاندار چهارمحال و بختیاری است تاکید کرد.

روند مثبت نظارت پایش تصویری در شهرستان فارسان؛ خبر خوش مخابرات

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری گفت: فاز نخست پایش تصویری شهرهای فارسان، جونقان و باباحیدر ۱۰۰ درصد انجام شده است.

هومان محمودی افزود: همچنین تاکنون ۵۰درصد فاز نخست زیر ساخت پایش تصویری شهر چلیچه انجام شده و تا ۲ هفته آینده به سرانجام می‌رسد.

وی اظهار داشت: افزون براین پایش تصویری شهرهای فیل‌آباد، گوجان و راستا نیز تا سه ماه آینده به انجام می‌رسد.

خبرهای خوش مدیران اجرایی برای بخش جونقان چهارمحال و بختیاری

محمودی با اشاره به راه‌اندازی ۱۰ سایت در شهرستان فارسان از سال ۱۴۰۰ گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا سه ماه آینده سه سایت دیگر نیز به این مجموعه اضافه می‌شود.

آبگیری سد باباحیدر ؛ خبر خوش آب منطقه‌ای

مدیرعامل آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به آبگیری سد باباحیدری در آینده نه چندان دور گفت: مهمترین برنامه این شرکت در استان انجام آبگیری سد باباحیدر با ۱۴.۵ میلیون مترمکعب حجم مخزن و حجم قابل تنظیم تا ۲۶ میلیون مترمکعب است.

فردوس کریمی افزود: همچنین یک سامانه ۶۰ کیلومتری شامل ۵۰ کیلومتر خط اصلی و ۱۰ کیلومتر خط فرعی نیز در دست اجرا است که در حال طی کردن مراحل نهایی است.

وی نهایی شدن مطالعات سد گُرگَک، مطالعات سد نصیرآباد را از دیگر اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در شهرستان فارسان عنوان کرد.

کریمی با اشاره به انجام مطالعات سد لوشتر دیناران گفت: مطالعات پنج هزار هکتار از اراضی دیناران در دستور کار است.

خبرهای خوش مدیران اجرایی برای بخش جونقان چهارمحال و بختیاری

وی ادامه داد: سامانه ۵۰ تا ۶۰ کیلومتری جونقان به باباحیدر از دیگر طرح‌های در دست اجرا شامل ۲ مخزن آب، تصفیه‌خانه و ایستگاه پمپاژ است و مناقصه آن در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

کریمی با اشاره به وجود یک مشکل زیست محیطی مربوط به سد باباحیدر گفت: با جابه‌جایی۳۵۰ هزار مترمکعب خاک از محلی به بستر مناسب رسیدیم و امید می‌رود مراحل نهایی آن به زودی طی شود.

وی با اشاره به نهایی شدن طرح جامع آب چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح که شامل تمام منابع آبی استان است به زودی تقدیم استاندار می‌شود.

به گفته کریمی با ارائه طرح جامع آب چهارمحال و بختیاری براین اساس تمام نیازهای آبی استان مطابق این طرح در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش ایرنا، جونقان در ۳۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما