شناسهٔ خبر: 67041823 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد:

هزینه عوارض صنایع در قشم افزایش نمی یابد

قشم - ایرنا - مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: به منظور رونق تولید و در راستای رویکرد تسهیلگری هیات مدیره این سازمان هزینه عوارض در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ بدون تغییر می ماند و افزایش پیدا نمی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم مرتضی صابری روز پنجشنبه اظهار کرد: این تصمیم با اخذ مصوبه هیات مدیره این سازمان و در راستای تحقق شعار انتخاب شده سال از سوی مقام معظم رهبری "جهش تولید با مشارکت مردم" اخذ شده است.

وی ادامه داد: به همین منظور هزینه عوارض صنایع در تمدید پروانه بهره برداری، اصلاح پروانه بهره برداری، صدور پروانه بهره برداری، تمدید جواز تاسیس، اصلاح جواز تاسیس، صدور پروانه تاسیس، صدور پروانه ساختمانی اراضی با کاربری صنعتی، صدور پروانه ساختمانی اراضی با کاربری خدماتی و صدور پروانه ساختمانی اراضی با کاربری انبارداری به ازای هر سال در سال ۱۴۰۳ بدون تغییر نسبت به سال ۱۴۰۲ افزایش نیافته است.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: برای رونق و جهش تولید در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس تا جایی که در حیطه اختیارات قانونی این سازمان باشد تلاش خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است.

این جزیره که بزرگ‌ ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فرا ساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌ های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از راهبردی ترین جزایر ایران و خلیج فارس است که به دلیل خدمات سوخت‌ رسانی به کشتی‌ های عبوری از آبراهه بین‌ المللی و پارک‌ های انرژی و زیست - فناوری آن شهرتی جهانی دارد.

از سوی دیگر، ویژگی‌ های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران تبدیل شود.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌ شود.

این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال - جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌ المللی شرق - غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌ های این منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌ بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌ های انرژی است.

این جزیره از توانمندی های زیادی برای توسعه صنایع و رشد اقتصادی برخوردار است و یکی از نقاط جذاب مورد علاقه سرمایه گذاران به حساب می آید.

نظر شما