شناسهٔ خبر: 67041773 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

زندگی و خاطرات ‌سردار شهید راضی حمیدی‌اصل کتاب می‌شود

با برنامه‌ریزی صورت گرفته در دفتر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان سرگذشت و خاطرات سردار شهید راضی حمیدی‌اصل در قالب کتاب با حمایت این اداره کل و توسط موسسه فرهنگی هنری خط سرخ حسینی ملاثانی تالیف و انتشار می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، با فراگیر شدن نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) در حالی که راضی دوره نوجوانی خود را پشت سر می‌گذاشت همراه با برادر خود حاج‌حسن حمیدی‌اصل و در کنار جوانان انقلابی محله «آسیه‌آباد» به فعالیت‌های ضد نظام ستم‌شاهی روی می‌آورد و با پیروزی انقلاب برای آموزش و سازماندهی نیروهای خط امام بازمی‌گردد و در کنار جوانان مومن و انقلابی آن روز همچون حاج‌مرتضی حمیدی، حاج‌محمد حمیدی‌اصل، دکتر امین تلوری، حاج‌لفته منصوری، یحیی عامری، حاج‌عبدالله حمیدیان‌پور و... وظیفه سازماندهی نیروهای انقلابی و سامان‌بخشی به وضعیت معیشتی مردم محروم ملاثانی و روستاهای اطراف را به عهده می‌گیرد.

سردار شهید راضی حمیدی‌اصل از جوانان فعال انقلابی شهر ملاثانی و مؤسس و اولین فرمانده بسیج این شهر بود. این سردار شهید که کارمند روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز بود در عملیات‌های مختلفی حضور داشت که در نهایت در عملیات خیبر در تیپ ۱۵ امام حسن (ع) به عنوان فرمانده دسته شرکت کرد و در منطقه شرق رودخانه دجله مفقود و بعد از ۱۵ سال پیکر پاکش به میهن بازگشت و در گلزار شهدای شهر ملاثانی به خاک سپرده شد.

نظر شما