شناسهٔ خبر: 67041740 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

نامزدها در مناظرات صادقانه با مردم صحبت کنند - اکونیوز

اقتصاد ایران: نماینده شاهین‌شهر با بیان اینکه رعایت اخلاق و پرهیز از تهمت و تخریب رقیب در مناظره‌های انتخاباتی از مهمترین ضرورت‌های مباحثه نامزدها است، گفت: بهتر است که نامزدها در مناظرات به ارائه برنامه‌های خود و راهکارهای تحقق آنها بپردازند.

صاحب‌خبر -
- اخبار سیاسی -

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره لزوم رعایت اخلاق از سوی کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند نامزدهای ریاست جمهوری باید از تهمت‌زدن و بدگویی‌کردن علیه یکدیگر بپرهیزند و در یک فضای سالم با هم به رقابت بپردازند.

 
وی با بیان اینکه رعایت اخلاق و پرهیز از تهمت و تخریب رقیب در مناظره‌های انتخاباتی از مهم‌ترین ضرورت‌های مباحثه نامزدهاست، گفت: بهتر است که نامزدها در مناظرات به ارائه برنامه‌های خود و راهکارهای تحقق آنها پرداخته و اگر انتقادی هم از رقبا دارند نقد منصفانه داشته باشند و از تخریب یکدیگر پرهیز کنند.

نماینده شاهین‌شهر در مجلس افزود: متاسفانه در دوره‌های قبل در مناظره‌ها شاهد طرح برخی از موضوعات بودیم که باعث تشویش اذهان مردم می‌شد که پسندیده نبود و امیدواریم در این دوره شاهد چنین مسائلی نباشیم.

حاجی‌دلیگانی با تاکید بر اینکه اخلاق انتخاباتی یک امر ضروریست، بیان کرد: صحبت کردن درست و واقعی اصلی‌ترین مقوله‌ای است که همه نامزدها باید رعایت کنند.

وی با اشاره به مناظره‌هایی که نامزدهای ریاست جمهوری خواهند داشت، بیان کرد: بنده اعتقاد دارم که باید نامزدها در مناظرات صادقانه با مردم صحبت کنند و از عنوان کردن آمار و ارقامی که نادرست است و مواردی که خلاف واقع است و صحت ندارد پرهیز کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بازگو کردن مسایلی در مناظرات که واقعیت ندارد باعث فردزدگی مردم می‌شود و بهتر است که کاندیداها نسبت به موضوعات در مقابل مردم شفاف باشند.

حاجی‌دلیگانی در مجلس با بیان اینکه در دوره‌های قبل بعضا شاهد طرح ادعا‌ها و مسائلی از سوی نامزدها بودیم که صحت نداشت، گفت: اگر شفاف سازی در همه مسائل صورت گیرد شبهاتی که دستمایه تخریب برخی از کاندیداها توسط برخی دیگر می‌شود به خودی خود خنثی شده و مردم عملکردها را شفاف‌تر خواهند دید.

وی در پایان عنوان کرد: اخلاق عنصر اصلی‌ای بود که شهید آیت الله رئیسی را در صدر قرار داد و باید در نظام اسلامی اخلاق رعایت شود و مراقب آنهایی که صرفا در جهت تخریب گذشتگان و به دنبال تشویش افکار عمومی هستند، باشیم؛ مردم بسیار هوشمند هستند و دقت بالایی در انتخاب دارند چرا که ما مردمی بصیر داریم و به نامزدها توصیه می‌شود اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما