شناسهٔ خبر: 67041674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

طرح اصلاح و ترانشه برداری قوس امام زاده جعفر ع بزرگراه راهجرد- سلفچگان عملیاتی شد

صاحب‌خبر -

پروژه اصلاح و ترانشه برداری قوس امام زاده جعفر ع بزرگراه راهجرد - سلفچگان عملیاتی شد.

طرح اصلاح و ترانشه برداری قوس امام زاده جعفر ع بزرگراه راهجرد- سلفچگان عملیاتی شد
تین نیوز

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سلفچگان خبر داد : در قالب طرحی امانی ، پروژه اصلاح و ترانشه برداری قوس امام زاده جعفر ع بزرگراه راهجرد - سلفچگان به طول 1.5 کیلومتر، ارتفاع متغیر 20 متر و شعاع قوس 30 متر عملیاتی شد

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم، حامد قنبری سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سلفچگان از عملیاتی شدن طرح اصلاح و ترانشه برداری قوس امام زاده جعفر ع، بزرگراه راهجرد- سلفچگان خبر داد.

وی در تکمیل خبر فوق افزود : بزرگراه راهجرد - سلفچگان، از محورهای ترانزیتی کشور بوده  و از ترافیک ترکیبی چشمگیری در غالب اوقات سال برخوردار است.

قنبری توضیح داد: در قطعه ای ازاین بزرگراه به دلیل وجود قوس تند و صخره ای روبروی بارگاه امام زاده جعفر ع از سویی و توقف خودروها در شانه راه جهت زیارت، از سویی دیگر، این قطعه از نقاط مستعد حادثه در طول راه های استان می باشد.

وی ادامه داد : تاکنون جهت تامین ایمنی تردد در این قطعه از بزرگراه راهجرد - سلفچگان، چند پروژه در قالب طرح های پیمانی - امانی اجرا شده که میتوان به استقرار نیوجرسی های مفصلی در شانه و شعاع بیرونی قوس  اشاره کرد.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سلفچگان در خصوص طرح اصلاح و ترانشه برداری قوس امام زاده جعفر ع گفت : این طرح به طور امانی از 20 فروردین ماه امسال عملیاتی شده است.

حامد قنبری این طرح را چند منظوره با گستره عملیاتی وسیع خواند و تصریح کرد : در قالب این طرح نسبت به افزایش طول تیپر مسیر خروجی امام زاده جعفر ع و حذف 600 متر گاردریل اقدام می شود.

وی از دیگر اقدامات اجرایی این طرح به باریزی 6 تا 8 متری شانه راه( مشرف به محوطه امام زاده ع ) اشاره کرد و توضیح داد: ترانشه های قوس پس از تعریض جهت بار ریزی در شانه مذکور مورد استفاده قرار می گیرد.

قنبری در بخش دیگری از این خبر به اجرای طرح اصلاح و ترانشه برداری قوس امام زاده جعفر ع پرداخت و اظهارداشت: در این طرح امانی، قوس بعد بارگاه امام زاده به طول 1.5 کیلومتر، شعاع داخلی 30 متر و ارتفاع متغیر 15تا 20 متر، اصلاح و ترانشه برداری می شود.

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای سلفچگان با یادآوری مجدد آنکه از ترانشه ها جهت بار ریزی در شانه مشرف به محوطه آستان امام زاده ع استفاده می شود تصریح کرد: از شروع عملیات اجرایی طرح تا کنون افزون بر 700 دستگاه کامیون از محل قوس ترانشه باربرداری شده است.

حامد قنبری تعداد عوامل اجرایی فعال درطرح را 15 نفر اعلام و افزود: با توجه به حجم گسترده عملیات اجرایی پروژه، از 10 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین شامل دو دستگاه پیکور، یکدستگاه لودر و گریدر، و 5 دستگاه کامیون کمپرسی، جهت اجرای طرح استفاده می شود.

وی درخصوص بازه زمانی تکمیل طرح گفت: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده، ان شا... تا پایان مرداد ماه امسال شاهد تکمیل پروژه باشیم.

قنبری در پایان تاکید کرد: از مترددین گرامی درخواست میشود ضمن رعایت جامع مقررات ترافیکی، همکاری و تعامل لازم را با مجریان پروژه لحاظ فرمایند تا ضمن جلوگیری از حوادث محتمله در روند اجرایی طرح اختلالی ایجاد نشود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما